Customer Care och Implementationskonsult

Om jobbet

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 400 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 7 400 anställda och omsatte 8 338 miljoner norska kronor 2015.

Till Visma Software AB söker vi nu en Customer Care & Implementationskonsult som vill vara med och driva expansionen av Visma Severa på den svenska marknaden. Visma Severa är en molnbaserad affärslösning med realtidsrapportering, projekthantering, tid, fakturering och CRM. Läs gärna mer om produkten på www.severa.com.

Du kommer att vara en del av avdelningen för Customer Care i Cloud team i Stockholm som består av medarbetare med olika roller och tillhör bolaget Visma Software AB. Cloud teamet är ett expansivt team som arbetar med leverans av våra molntjänster tillsammans med våra certifierade partners, konsultavdelningen och med Vismas olika utvecklingsavdelningar. Vårt främsta fokus är proaktivt kundstöd och kunskapsdelning.

Din bakgrund
  • Lämplig bakgrund är IT-ekonom, systemvetare eller liknande, med en naturlig fallenhet och intresse för teknik och IT.
  • God erfarenhet/förståelse av projekthantering och arbete i projektform.
  • Hög social kompetens och tycker om och är duktig på att hjälpa kunder
  • En duktig pedagog som brinner för kompetensdelning.
Dina arbetsuppgifter
  • Registrera och hantera inkomna förfrågningar från kunder via telefon, mail och web.
  • Ansvar för att förfrågningar från kunder och partners hanteras snabbt och med god service enligt vårt kvalitetssystem.
  • Teknisk initiering/implementation av nya kunder i vår molnplattform.
  • Parametersättning och projektledning vid uppstart.
  • Delta i tester av nya versioner av programvaran i samarbete med utvecklingsavdelningen.
  • Genomföra olika utbildningar för kunder och partners.
Personliga egenskaper
  • För att lyckas i din tjänst bör du vara affärsinriktad, initiativrik och pedagogisk. Du måste ha en bra social förmåga och vara en god problemlösare.
  • Du har hög servicevilja, rätt svar på kort tid räcker inte. Service handlar även om att kunden ska bli väl omhändertagen av oss.
  • Det är viktigt att du kan arbeta både i team och självständigt i ett högt arbetstempo. Du måste kunna ta egna beslut och ta kontroll över din tid.
Vi erbjuder
  • Stimulerande arbetsmiljö i fräscha lokaler och trevliga kollegor.
  • Möjlighet att utvecklas i din roll genom kompetensutveckling.
  • Ett positivt och stimulerande arbete i ett finansiellt stabilt företag.
Hos oss trivs du som sätter resultat och affärsnytta före prestige och vill arbeta i ett lönsamt och växande bolag där din insats gör skillnad. Vill du ha ett självständigt och omväxlande arbete med många kundkontakter då är det här tjänsten för dig!

Ansökan
Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Önskar du mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Jonas Pålsson via e-post: jonas.palsson@visma.com
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Service & Kundtjänst
Underkategori
Kundtjänst
Publicerad

7 dagar sedan

Sista ansökningsdag

30 jan

Om företaget

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.