Country assistent till Lenovo!

Om jobbet

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av att arbeta i en assisterande roll? Då är tjänsten som assistent till Lenovo något för dig!

Om Jobbet
Lenovo är ett världsledande märke av PC- tillverkning. Bolaget utvecklar, tillverkar och marknadsför datorer.
I rollen som Country Assistent kommer ditt fokus ligga på att ge support till cheferna i arbetsgruppen och ett administrativt stöd i organisatoriska uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer att vara väldigt varierande och du lägger upp en plan inför varje dag beroende på vad som behöver göras och prioriteras. Därför är det viktigt att du känner dig flexibel och kan ställa om snabbt för att ta dig an nya arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
  • Rapportering av frånvaro till försäkringskassan
  • Koordinera events
  • Uppdatera organisationsscheman
  • Administration kring lön, pension, försäkringar och anställning
  • Arkivera dokument
  • Kontakt med leverantörer.
Kunden sitter i lokaler beläget i Kista, norr om Stockholm.
Arbetstiderna är vardagar 8-17.

Om Dig
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet från en assisterande roll. Vi ser även att du har någon ekonomisk utbildning, möjligtvis som ekonomiassistent. Din tidigare erfarenhet av arbete med administration ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet. Det här är ett jobb för dig som är strukturerad, ordningsam, stresstålig och ser problem som en utmaning i din arbetsdag.

Viktigt för tjänsten är:
  • goda kunskaper i officepaketet, främst Excel
  • flytande engelska och svenska i både tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Anställningen
Tjänsten som Country Assistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är för att täcka ett föräldravikariat och förväntas pågå till mars 2018.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om Ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Annelie Sandberg 08-598 981 96

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Publicerad

14 dagar sedan

Sista ansökningsdag

21 dec

Om företaget

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.