Communication Manager

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Communication Manager

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.

På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Communication Manager på Telenor?
Som Communication Manager ansvarar du för all kommunikation som görs inom valda delar av Telenor Företags affärsområden, från att bygga Awareness till Demand-generation och leads. Du är ansvarig för planering, genomförande och optimering av vår kommunikationsstrategi med syfte att skapa nya affärer med de nöjdaste kunderna.

Vi tror att vi når våra mål genom att jobba tillsammans och du kommer att samarbeta med funktionella experter, Customer Lifecycle Manager, Value Propositions Managers, Business Managers och säljavdelningen. Ditt arbete går hand i hand med Telenors övergripande varumärkesstrategi. Rollen innehar budgetansvar.

Du får...

Skapa unika kundresor som engagerar våra kunder, vi vill alltid jobba med kunden i fokus. Du är den som vet vilken kanal som är rätt och vilket innehåll och erbjudande som skapar värde. Du får göra detta i ett drivet team av hungriga och kompetenta kollegor. Vi tror att en nyckel är att du är i ständigt lärande och tar till dig det senaste på marknaden och vill skapa utrymme för detta. Du får möjlighet att vara med på en spännande resa med många roliga transformationsprojekt på gång

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Minimum 8 -10 års erfarenhet av att leda Demand generation aktiviteter utifrån en datadriven tillämpning (B2B) med god förståelse för den digitala kundresan.
  • Erfarenhet av att skriva och utveckla briefer.
  • Förståelse för hur man formulera övertygande value propositions som bygger på kund och datainsikter samt förmåga att kommunicera dessa påståenden till byråer och interna intressenter.
  • Relevant Högskole/Universitetsutbildning.
Det är också bra om du har:
  • Erfarenhet av Marketing Automation är en fördel, liksom förståelse för det digitala landskapet.
  • Erfarenhet av att utveckla kampanjer med ny teknik och medier i marknadsföringssyfte.
Som person får du lätt inflytande, du gör intryck, främjar planer och idéer framgångsrikt. Då vi tycker att samarbete är viktigt är du bra på att samarbeta effektivt med andra, dela med dig av dina kunskaper, erfarenhet och information. Du är handlingskraft vilket hos oss innebär att du testar och gör, med engagemang och beslutsamhet. Du når resultat med hög kvalitet. Initiativ och ansvar; Agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet. För att bli framgångsrik i rollen har du ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt, planerar i förväg, gör tydliga prioriteringar och fördelar resurser effektivt.

Vill du skapa framtiden med oss?Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Hanna Lye, rekryterande ledare, 070-9335522eller hanna.lye@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

20 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Business ansvarar för försäljning av heltäckande kommunikationslösningar till företagskunder och offentlig sektor. Med kundens upplevelse i fokus och högsta affärsnytta erbjuder vi mobil och fast telefoni, datakommunikation, driftstjänster och Cloudtjänster.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var