Communication Concept Manager

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Communication Concept Manager

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Communication Concept Manager på Telenor?

Som Communication Concept Manager ansvarar du för Telenors och Bredbandsbolagets övergripande kommunikationskoncept för både konsument- och företagsmarknaden. Du kommer jobba med utveckling och implementering av befintliga och nya koncept. Arbetet sker i nära samarbete med varumärkesansvarig samt andra avdelningar inom Telenor. Vidare är du övergripande ansvarig du för den grafiska profilen för varumärkena - visuell identitet och tonalitet - och utvecklar vår identitet samt stödjer övriga delar i organisationen kring grafiska identitetsfrågor. En viktig del i arbetet kommer vara att säkra upp att kommunikationen hålls ihop utifrån koncept och kanaler. I rollen ingår även ansvar för prioriterade utvecklingsprojekt inom ramen för marknadskommunikation för Telenor och Bredbandsbolaget. Du deltar även i utvecklingsarbetet av övriga kommunikativa koncept (t ex butiks-, content eller webbkoncept) vilket sker i nära samarbete med andra avdelningar. Du driver också utveckling och uppföljning av effekten av våra kommunikationskoncept. Du rapporterar till Manager Marketing Communication Strategy & Planning. Du ingår i teamet Marketing Communication Strategy & Planning som är en del av Brand & MarCom.

Du får...

Som Communication Concept Manager får du möjlighet att i nära samarbete med andra enheter samt våra externa partners bygga upp Telenors och Bredbandsbolagets framtida kommunikationskoncept samt grafiska identitet. Du kommer vara med och driva en spännande förändringsresa kring hur våra koncept och visuella identitet utvecklas. Inom Telenor tror vi på att jobba i team för att skapa resultat vilket innebär att du kommer arbete med många olika delar av företaget och i ett nära samarbete med andra avdelningar. Du kommer också få möjligheter att samarbete med kollegor inom Telenor Group, både nordiskt och globalt.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Minst 5 års erfarenhet av marknadskommunikation och konceptutveckling
  • Minst 5 års erfarenhet av strategisk marknadskommunikation
  • Minst 5 års erfarenhet av avancerad projektledning
  • Akademisk utbildning (civilekonom eller inriktning marknadsföring) eller motsvarande utbildning med kommunikationsinriktning (t ex Berghs)
  • Erfarenhet av digital marknadsföring
  • Akademisk utbildning (civilekonom eller inriktning marknadsföring) eller motsvarande utbildning med kommunikationsinriktning (t ex Berghs)
Det är också bra om du:
  • Vidareutbildning inom strategisk marknadskommunikation eller konceptutveckling
  • Erfarenhet av digital marknadsföring
  • Gärna erfarenhet från telekombranschen
  • Gärna erfarenhet från flera olika branscher
Som person är du:
  • Bra på att planera och kreera idéer framgångsrikt. Du är också övertygande och drivande
  • Skapa ett användbart nätverk med kontakter och relationer och använda detta för att uppnå mål
  • En god kommunikatör som kommunicerar tydligt och strukturerat; talar med auktoritet och övertygelse och har god förmåga att genomföra effektiva presentationer
  • En samarbetare som arbetar effektivt med andra; delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samt information; och stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål
  • Bra på att följa organisationens regler och procedurer samt verkställer planer med engagemang och beslutsamhet och uppnår resultat med hög kvalitet
  • Metodisk och systematiskt i ditt tillvägagångssätt. Du planerar i förväg och gör tydliga prioriteringar och fördelar resurser effektivt
Vill du skapa framtiden med oss?Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakt Hanna Riberdahl rekryterande ledare, hanna.riberdal@telenor.se , +46709614513. Vill du veta mer om Rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

20 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var