Campaign and concept manager

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Campaign and Concept Manager

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Campaign and Concept Manager på Telenor?

Som Concept and Campaign Manager kommer du att ansvara för att förankra och driva igenom bredbandsbolagets concept och erbjudanden på marknaden. Du kommer att hålla ihop och ansvara för kampanjprocessen från ax till limpa då du har ett helhetsansvar för implementation och leverans av beslutade kampanjer (kreativt koncept, operativa processer, teknisk implementation och marknadskommunikation). Du bidrar med viktig input till innovationsprocessen för nya marknadskoncept och är SPOC för Business Management i projekt som påverkar vårt helhetserbjudande på marknaden. Som Concept & Campaign Manager ansvarar du för att hålla ihop utveckling och prioritering av nya marknadskoncept och bevis i linje med marknadsplan och varumärkesplattform.

Du får...
  • Rollen ger en unik möjlighet att påverka bolagets varumärkesarbete från ax till limpa. Som Concept & campaign manager ansvarar du för att se till att produkt-roadmap och kommunikation hänger ihop för att bygga bredbandsbolagets varumärke
  • Bred roll med varierande uppdrag och kontaktytor
  • Stor exponering inom bredband och TV LG samt Consumer LG
Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Högskole eller universitets-examen examen inom marknadsföring, ekonomi eller teknik
  • Erfarenhet av att jobba med conceptutveckling och erbjudanden mot privatkunder.
  • 2-3 års kvalificerad arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av business case och konkurrensanalys
  • Erfarenhet från koordinering av komplicerade projekt med flera "stakeholders"
  • God förståelse av företagsekonomi och lönsamhet
  • Hög arbetskapacitet och drivande med öga för detaljer såväl som helheten
  • Effektiv och självgående med förmåga att själv prioritera viktigaste insatserna
  • Analytisk och förmåga att spinna vidare på framgångar och lösa identifierade problem
  • Förmåga att utveckla starka relationer inom och utanför företaget
  • Har stor kundinsikt och förmåga att förstå kundernas behov och beteenden
  • Förmåga att driva och motivera/entusiasmera personer på olika nivåer för att få saker gjorda
Det är också bra om du:
  • Telekomerfarenhet
  • Erfarenhet av TV och bredband
Som person är du:
  • En idérik person med god förmåga att övertyga
  • Social och nätverkande
  • Metodisk och systematisk i ditt arbetssätt
  • Innovativ och ansvarstagande
  • Tar eget initiativ och är handlingskraftig
  • God förmåga att ta vara på affärsmöjligheter och påverka verksamhetens tillväxt och resultat
Vill du skapa framtiden med oss?Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Oscar Engström, rekryterande ledare, +46734252630 eller oscar.engstrom@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

20 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var