Business Manager TV

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Business Manager TV

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Business Manager, TV på Telenor?
Som Business Manager för TV kommer du att ansvara för Telenors TV-affär och tillsammans med andra i teamet att arbeta med att utveckla Telenor som TV operatör. Rollen innebär ett tätt samarbete med olika avdelningar och ställer höga krav på analytisk kapacitet såväl som förmågan att genom tydlighet, driv och entusiasm få organisationen att arbeta mot ett gemensamt mål. Du kommer att ha ett budgetansvar och kommer att driva kampanjer, projekt och aktiviteter för att uppnå finansiella-, kundtals- och varumärkesorienterade mål.

Du blir en del av Business Management-teamet inom BB&TV som består av 8 drivna medarbetare med kunden i fokus. Vi är kommersiellt ansvariga för produkter för varumärkena Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital Kabel TV.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:

Du har tidigare erfarenheter av att genomföra och slutföra arbetsuppgifter med mycket goda resultat samt har erfarenhet från produkt/affärsansvar inom TV. Du har stor kunskap om vad som sker på TV-marknaden vad gäller kunder, konkurrenter, leverantörer, teknologier och produkter. Du har även erfarenhet av att jobba med forecast, kampanj- och erbjudandelanseringar.

Som person är du:

Som person är du affärsmässig, engagerad och kan ta tillvara på affärsmöjligheter. Du förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt och kan göra rationella bedömningar och prioriteringar. Samtidigt har du en förmåga att ifrågasätta traditionella tillvägagångssätt och presentera nya och innovativa idéer och lösningar. Du uppskattar samarbete med andra och är bra på att bygga nätverk och samarbeta för att komma framåt i en gemensam riktning. Du delar också med dig av kunskaper, erfarenheter och information för att på bästa möjliga sätt uppnå ett gemensamt mål.

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Oscar Engström, rekryterande ledare, 0734-252630, Oscar.Engstrom@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

17 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var