Business Analyst

Om jobbet

Business Analyst

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.
På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.


Vad gör du som Business Analyst på Telenor?

Som Business Analyst bidrar du till att driva lönsamheten och kundupplevelsen i och mellan samtliga försäljningskanaler genom att stötta organisationen med datadriven analys. Du kommer att ingå i teamet Performance Management & Analytics i organisationen Development som har ett tvärfunktionellt ansvar att driva och utveckla lönsamhet, tillväxt och kundupplevelse och arbetar för att säkerställa samverkan mellan samtliga kanaler inom Channels.

I rollen ingår det att ...
  • Framställa och agera på datadrivna analyser och business case för att utveckla Channels samtliga kanaler (Telenor och Bredbandsbolaget) inom försäljning, kostnadseffektivitet och kundupplevelse samt proaktivt analysera data och ge rekommendation på förbättringsområden
  • Att utveckla visuellt tilltalande dashboards åt Channels Ledningsgrupp och övriga stakeholders med analysverktyget Oracle BI
  • Att som analytiker delta i och driva olika projekt- och programinitiativ där datadriven analys krävs som syftar till att öka lönsamheten och driver den digitala transformationen inom Channels
Du får... en bred och god insikt i hur stora delar av vår verksamhet ser ut och möjlighet att sätta dig in i, förstå och utveckla hela affären. Rollen samarbetar med alla kanalorganisationerna, Finance, People & Culture Development, Marknad, IT och övriga inom Development. Du ingår i ett litet och sammansvetsat team med många tvärfunktionella samarbeten och med fokus på projekt som kommer att leverera verklig skillnad för vår fortsatta utveckling och affär.

Passar du ihop med oss?


För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Akademisk examen med inriktning mot ekonomi- eller ingenjörsområdet
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet, med fördel tidigare erfarenhet inom telekom och/eller retail med inriktning på konsumentmarknaden
  • Mycket goda kunskaper inom Excel och PowerPoint
  • Förmåga att presentera och kommunicera information, såväl skriftligt som muntligt, på ett tilltalande och anpassat sätt
Det är också bra om du:
  • Erfarenhet av affärsutveckling och projektledning uppskattas
  • Erfarenhet av analysarbete och finansiell modellering uppskattas
Som person är du driven, noggrann, initiativrik, en bra lagspelare en motiveras av att se samband och lösningar i analyser. Du räds inte att ta dig an projekt och du har öga för detaljer.

Vill du skapa framtiden med oss?
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval idenna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Philip Gustafsson, rekryterande ledare, på telefon: 0709-335574 eller philip.gustafsson@telenor.se
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

22 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var