BSH Home Appliances AB söker en driven Nordic Facility Manager!

BSH · Ekonomi · 3 jan

Om jobbet

Arbetsuppgifter och tjänsten

Till vår uppdragsgivare BSH Home Appliances söker vi nu en Nordic Facility Manager som ska leda och utveckla kontor-och servicefunktioner på 7 kontor i Norden. I rollen arbetar du både operativt och strategiskt för att kartlägga behoven för kontoren där en central del kommer vara att förhandla och teckna kontrakt med leverantörer. Eftersom tjänsten är ny har du stora möjligheter att påverka och utveckla ditt egna arbete. Du är placerad på det nordiska huvudkontoret i Solna och tillhör den nordiska organisationen för Inköp, Fleet och Facility Management.

I dina arbetsuppgifter ingår det att driva och förvalta hyrda fastigheter inom norden. Du kommer att ansvara för budgetering, planering, större ombyggnadsprojekt och omlokaliseringar. I rollen ansvarar du för att organisationen möter lokala arbetsmiljökrav, koncernens säkerhetskrav och att det finns dokumenterade processer för detta. Du blir även ansvarig för kategoristyrning av fastighetsrelaterade inköp för regionen inom ramen för inköpsorganisationen t.ex säkerhet, städning, kontorsmaterial. I din roll kommer du att ha många kontaktytor mot myndigheter, hyresvärdar, arkitekter, projektledare mm.

Erfarenhet, utbildning och person

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom Facility Management i en nordisk verksamhet med flertalet siter. Har du en god inköps- och förhandlingsvana är det ett plus.
Du har en eftergymnasial utbildning, gärna högskoleexamen, alternativt motsvarande relevant yrkeserfarenhet.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är analytisk i ditt arbetssätt. Som person är du strukturerad och noggrann och du trivs med ett arbete där det förutsätts att du är självgående. Du är kommunikativ och trivs med att nätverka. Vidare ser vi också att du har fallenhet för att coacha samt leda andra i projekt.

För att trivas hos oss söker vi en person som är innovativ i sitt arbete och har en vilja att utvecklas. Då du arbetar i ett nordiskt team behöver du ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Du har även goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel och Powerpoint.

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar BSH Home Appliances AB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Louise Miliotis på 08-120 50 422. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!
Jobbfakta

Ring Louise Miliotis, 08-120 50 422

Publicerad

34 dagar sedan

Sista ansökningsdag

3 jan

Om företaget

Welcome to the innovation leader in home appliances, welcome to the team!

BSH Home Appliances AB is part of the BSH Home Appliances Group. With our products under the brands Bosch, Siemens, Neff and Gaggenau, as well as with our regional and special brands, we make life easier. An international group with an annual revenue of about 11.4 billion Euro in 2014 and more than 53,000 employees, we inspire through high quality product design, resource efficient technology and an excellent working environment.

Get ahead with your career - think ahead with us.