Brand Manager

Telenor · Marknadsföring · 16 dec

Om jobbet

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Brand Manager på Telenor?
Som Brand manager ansvarar du för Telenors varumärkesstrategi och varumärkesplattform enligt Telenors varumärkesmodell SMART. Du får också ett ansvar för vår varumärkesroadmap. I ditt ansvar ligger att implementera, utveckla och förvalta varumärkesprocessen. Du får möjlighet att omsätta strategi till konkreta handlingar och driver en tydlig förändring som förflyttar vårt varumärke i utvald riktning. I rollen som Brand Manager arbetar du övergripande för hela Telenor vilket ställer krav på att du involverar och skapar engagemang för varumärksarbetet i hela bolaget. Du ingår i teamet Brand & MarCom och rapporterar till Head of Brand & MarCom.

Du får...

Möjlighet att leda varumärkesarbetet för hela Telenor och har därmed en möjlighet att skapa engagemang och en hög grad av involvering i hela bolaget. Inom Telenor tror vi på att jobba i team för att skapa resultat vilket innebär att du kommer arbete med många olika delar av företaget och i ett nära samarbete med andra avdelningar. Du kommer också få möjligheter att samarbete med kollegor inom Telenor Group, både nordiskt och globalt.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Akademisk utbildning (civilekonom eller inriktning marknadsföring)
  • Minst 7 års erfarenhet av varumärkesarbete och/eller strategiskt marknadsföringsarbete
  • Dokumenterad erfarenhet att gå från strategi till handling - att lyckats omsätta strategi till en tydlig förflyttning av ett varumärke
  • Minst 7 års erfarenhet av avancerad projektledning
Det är också bra om du har:
  • Vidareutbildning inom varumärkesarbete
  • Erfarenhet av mer komplexa varumärkesportföljer samt varumärkesarbete från flera olika branscher
Som person är du:

Du är en person som verkställer planer med engagemang och beslutsamhet och du uppnår resultat med hög kvalitet. Du arbetar metodiskt och systematiskt, vilket innebär att du planerar i förväg och har en förmåga att göra tydliga prioriteringar. Du har också god kommunikativ förmåga och gör intryck och övertygar andra samt kan genomföra effektiva presentationer. Du är bra på att skapa ett användbart nätverk med kontakter och relationer, och kan använda dig av detta för att uppnå dina mål. Detta innebär också att du samarbetar effektivt med andra; delar med sig av kunskaper, erfarenheter och information; stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakt Hanna Riberdahl rekryterande ledare, hanna.riberdal@telenor.se , +46709614513. Vill du veta mer om Rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

14 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Stockholms stad Visa på karta

Visa var