Bli en nyckelspelare på Centric som Bid Manager!

Om jobbet

Vi söker dig som vill bli en nyckelspelare på Centric och arbeta som vår Bid Manager.

I rollen som Bid Manager kommer du leda arbetet med anbud och ramavtal inom både privat och offentlig sektor för Centrics verksamhet inom IT. Du kommer arbeta med våra tjänster inom framförallt bemanning, rekrytering, outsourcing och Managed Services. Du kommer projektleda arbetet och ha löpande dialog med både säljare och medarbetare vid upprättande av anbud samt delta på möten inför ramavtalsupphandlingar och i det proaktiva arbetet med att finna nya kunder.

Tjänsten kan även utgå från vårt kontor i Göteborg eller Malmö om det skulle passa dig bättre.
  • Ansvar för anbudsförfarandet och bevakning av upphandlingar
  • Analys av upphandlingar
  • Utforma anbud samt projektleda och delegera uppgifter inom organisationen
  • Följa upp att befintliga avtal och riktlinjer efterlevs inom organisationen
  • Delta på kundmöten
Detta är en affärskritisk roll inom bolaget där avtal inom offentlig sektor har en stor potential och där du kommer bli en viktig del i Centrics framtida expansionsplaner. Du kommer att rapportera till Country Manager Sverige och rollen i dess nuvarande form är ny inom bolaget, så det finns även stora möjligheter att själv påverka och utforma tjänsten utefter dina tidigare erfarenheter.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare ett par års erfarenhet av anbudsprocesser och är van vid att upprätta anbud och avtal för tjänster inom IT. Du har goda allmänna kunskaper inom produkter och tjänster relaterat till IT konsulter och/eller IT outsourcing och kommer med fördel från ett bolag som tidigare har arbetat med liknande tjänster. Vi ser gärna att du har en universitetsutbildning inom juridik, ekonomi eller IT.

En förutsättning är att du har mycket god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift på svenska såväl som engelska. Du har ett intresse för att arbeta med omvärldsbevakning och är kreativ när det kommer till lösningar. Utöver det är du en person som har lätt för att kommunicera med andra och har en god förmåga att engagera andra i ditt arbete. För att lyckas i rollen bör du även vara strukturerad och analytisk och trivas i en administrativ roll.

Vi kan erbjuda dig
Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler i expansiva Sundbyberg, med goda kommunikationsmöjligheter via tvärbana, tunnelbana och pendeltåg på gångavstånd.

Känner du att det är dags för en ny rolig utmaning? Kontakta oss idag! Intervjuer sker löpande och vi vill därför tipsa dig om att ansöka till oss snarast möjligt.

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Alexander Adolfson på tfn: 0721-775229 eller alexander.adolfson@centric.eu.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord: bid manager, upphandling, upphandlingsansvarig, anbud, processer, ramavtal, Sundbyberg, Stockholm.
Jobbfakta
Publicerad

34 dagar sedan

Sista ansökningsdag

29 dec

Om företaget

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 300 anställda i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Centric är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa. På Centric sätter vi alltid människan först, oavsett om det gäller våra kunder, partners eller anställda. Våra anställda gör oss till det vi är och det är de som varje dag gör det lilla extra hos våra kunder. Vi utmanar våra anställda att ständigt utvecklas genom att lära sig nya saker och anta nya spännande utmaningar. Att vara rik på nya erfarenheter är en väg till framgång i arbetslivet. Vi har många spännande uppdrag för dig som vill se dig om. Äventyret väntar på dig som har en positiv inställning till livet. Naturligtvis ger vi dig bra anställningsvillkor också. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. I framtiden jobbar ännu fler i vårt företag. Gör du?