Assistent till juridisk avdelning

Om jobbet

Är du en driven assistent med erfarenhet av ekonomi eller har du studerat juridik? Se hit, då har vi tjänsten för dig med start omgående hos vår kund i Solna!

Om Tjänsten
I rollen som assistent till företagets juridiska avdelning kommer du bland annat
  • att ta fram per capsulam protokoll och och säkerställa underskrifter
  • hålla koll på när stämmorna/per capsulam protokollen ska vara klara
  • se till att delegeringar mellan financial controll och verksamheterna är i tid
  • skicka in exempelvis årsredovisningar som ska till bolagsverket
Vi ser att du antingen har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och administration samt några års erfarenhet eller så har du en juridisk utbildning och ett intresse för administrativa uppgifter.
Som person är du driven, nogrann och van att jobba självständigt . Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående som förväntas pågå i minst tre månader, med chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Holmen.

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Solna
Anställning
Heltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Assistent
Publicerad

15 dagar sedan

Sista ansökningsdag

21 dec

Om företaget

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.