Assistant/Paralegal sökes till NC Advisory

Om jobbet

Trivs du med att arbeta i en internationell miljö där ord som kvalitet, proaktivitet och självständigt arbete på högsta nivå genomsyrar verksamheten? Vill du arbeta i en supportande roll där noggrannhet, effektivitet och lagarbete är huvudkomponenter? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

I rollen som Company Secretary/Paralegal Coordinator kommer du att systematisera och värdera stora volymer av dokument och email samt leverera administrativ support för att effektivisera och underlätta för organisationens alla delar.

I dina dagliga uppgifter ingår:
  • Administrera svenska bolag med begränsad verksamhet
  • Hantera KYC (Know Your Client) och dokumentationskrav från olika svenska och internationella myndigheter (FATCA, CRS, CDD)
  • Upprätta lättare stämmo- och styrelseprotokoll
  • Scanning och filing
  • Upprätta och uppdatera aktieböcker
  • Hantera betalningsströmmar mellan svenska och internationella bolag
  • Administration av management investeringar
  • Sköta release letter/back-to-back-processen mellan internationella rådgivare, banker och medinvesterare
  • Stötta legal secondee med sekretessavtal
  • Handlägga nyregistreringar, omregistreringar och avregistreringar hos t.ex. Bolagsverket, Skatteverket.


NC Advisory erbjuder dig
en spännande roll nära kollegor som kommer att uppskatta dig som har förmåga att på ett självständigt och proaktivt sätt jobba med prioriteringar i en ständigt föränderlig miljö.

Som person är du utpräglat, noggrann, effektiv och serviceinriktad. Du har en professionell attityd och ordning och reda är något som motiverar dig. Några av dina främsta styrkor är också att du har ett starkt detaljsinne, ett strukturerat arbetssätt och en mycket god koordinerings- och omprioriteringsförmåga. Du trivs med ett högt tempo och ser arbetsuppgifter som är ad-hoc som en rolig utmaning.

Vi letar efter dig som har arbetat minst 5 år med liknande arbetsuppgifter i internationell miljö. Erfarenhet från arbete på advokatkontor är meriterande. Eftersom NC Advisorys koncernspråk är engelska är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift) är också ett krav. Du har dessutom goda kunskaper i Office-paketet samt lätt för att sätta dig in i och arbeta i olika administrativa system.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. NC Advisory sitter i moderna och fina lokaler centralt belägna i hjärtat av Stockholm.

Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 9 december 2016, men kommer att börja kalla till intervjuer fortlöpande. Vi tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med ID Entity AB. För mer information om tjänsten kontakta Ylva Ottosson, 0733-91 41 08 / ylva.ottosson@id-entity.se alternativt Malin Ruhn Gibeck, 0766 43 34 53 / malin.ruhn.gibeck@id-entity.se
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Assistent
Koordinator
Kontakt

Ring Ylva Ottosson, 0733-91 41 08

Publicerad

25 dagar sedan

Sista ansökningsdag

8 jan

Om företaget

Om NC Advisory AB
NC Advisory AB är det svenska rådgivningsbolag till Nordic Capitals private equity-fonder. Nordic Capital investerar i främst i medelstora onoterade företag i norra Europa och i utvalda investeringsmöjligheter internationellt. Kapitalet i Nordic Capitals fonder kommer från internationella institutionella investerare som tex pensionsfonder och försäkringsbolag. Genom att vara en engagerad ägare och genom fokuserad strategisk utveckling och operationella förbättringar skapar Nordic Capital förutsättningar för värdeökning i sina investeringar. Fonderna är baserade på Jersey och rådgivare till fonderna är NC Advisory-bolagen i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien. För mer information om Nordic Capital se www.nordiccapital.com.