Affärsansvarig inom affärsområdet barnpassning

Om jobbet

Är du en affärsmässig person som är duktig på att bygga relationer med både kunder och personal? Har du erfarenhet inom bemanning och tycker om att arbeta i ett högt tempo? Här har du chansen att driva ett eget affärsområde i det större bolaget! Låter det som en spännande utmaning? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Affärsansvarig för affärsområdet barnpassning!

Vi söker en driven person till rollen som Affärsansvarig för affärsområdet barnpassning. En roll där du kommer att ha det övergripande ansvaret för att driva och utveckla affärsområdet med målsättningen att skapa en stark tillväxt.

Du förväntas ta stort ansvar i ditt arbete samt komma med nya idéer och initiativ för att på så vis ta affärsområdet barnpassning till nya höjder. I takt med att affärsområdet växer kommer även du och ditt ansvar att växa.

Arbetsuppgifter

Som Affärsansvarig för barnpassning kommer du att arbeta operativt med hela processen, det vill säga från att ta emot det första kundsamtalet, identifiera kundens behov av barnpassning, till att hitta det perfekta upplägget med matchning och tillsättning av passande barnvakt. Du kommer att ha ansvar för våra barnpassare och att de har de bästa förutsättningen att göra ett bra jobb. Du har resultat- och budgetansvar för affärsområdet samt rapporterar till Hemfrids affärsområdeschef.

Du kommer till exempel att:
  • Utifrån kundens behov bemanna uppdrag med en för uppdraget passande barnvakt
  • Ansvara för att löpande rekrytera barnvakter
  • Ha löpande kundkontakt, ta emot förfrågningar och synpunkter samt aktivt arbeta med försäljning i din kontakt med intressenter
  • Administrera avtal, fakturaunderlag och liknande samt planera budget för att driva ditt område framåt.
  • Arbeta med affärsutveckling inom affärsområdet barnpassning
Vi söker dig som
  • Har en akademisk högskoleexamen inom ekonomi eller liknande
  • Har 1-2 års arbetslivserfarenhet inom likvärdig tjänst inom bemanning
  • Har arbetslivserfarenhet från ett sälj- och kundinriktat arbete, exempelvis inom kundtjänst
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, detta då Hemfrid har både svensk- och engelsktalande kunder
Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom just affärsområdet barnpassning. Erfarenhet av rekrytering är även meriterande för denna tjänst.

Övrig information

Start så snart som möjligt men senast 2/1-2017. Placering är på Hemfrids kontor på Södermalm i Stockholm. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är 15/12-2016. Har du frågor runt tjänsten, kontakta affärsutvecklingschef Sara Lönnberg 070-425 15 83.

Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Yrkesområde
Organisation & ledning
Underkategori
Chefsbefattningar
Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

11 dec

Om företaget

Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster och bolagets värderingar handlar om nytänkande, kompetens samt stort hjärta. Bolaget erbjuder bland annat städning, fönsterputs, barnpassning, samt trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som förenklar vardagen och som ger kunderna tid till annat. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare.

Hemfrid grundades 1996 och har idag drygt närmare 2000 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm men företaget har också kontor i Malmö, Göteborg, Uppsala och Västerås. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.hemfrid.se