Administratör sökes i samband med utrullningsprojekt på internationellt modeföretag

Om jobbet

Trivs du med administrativa arbetsuppgifter och vill ha kontakt med hela världen?
Är du noggrann, analytiskt och kommunikativ? Sök tjänsten som administratör och få in en fot på ett internationellt modeföretag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en administratör

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Arbetsuppgifter

Vår kund är mitt i utrullningen av ett nytt POS-system globalt i butikerna. I dagsläget har de rullat ut det nya systemet till 2000 butiker, ju längre in de kommer i projektet, desto fler användare adderas varpå de nu har behov av ytterligare en administrativ stjärna till teamet på 4 personer. Som administratör kommer du att kontrollera bland annat användaråtkomst till olika IT-tjänster kopplat till bland annat kassaflöde.

Du kommer till exempel att:
  • Tillsammans med Access Manager ansvara för övergångsprojektet och import av användare
  • Lägg till nya / ta bort gamla användare
  • Göra kvartalsuppföljningar och se till att alla användare är aktiva
  • Ansvara för att förbereda Central POS-dokumentation innan IT revisioner
Tjänsten passar dig som trivs med monotona och administrativa uppgifter, är en kommunikativ koordinator och vill få insikt i hur det fungerar på ett riktigt stort modebolag.

Vi söker dig som
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av administration och datorvana
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift då språken används i arbetet
Vi lägger i denna process stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en person som är noggrann och strukturerad i sitt arbete. Då rollen är koordinerande är du även kommunikativ och besitter en god samarbetsförmåga.

Övrig information
  • Start: 5 december 2016
  • Omfattning: Heltid fram till 30 November 2017 men chans till förläning
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här
(Ta bort för arbetaruppdrag)

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Publicerad

35 dagar sedan

Sista ansökningsdag

2 jan

Om företaget

Vår kund är ett internationellt modeföretag med huvudkontor i Stockholm. Du kommer att vara placerad på kontoret i centrala Stockholm. Att arbeta på divisionen Online Marketing Production innebär att du måste vara van att arbeta i ett högt tempo med ständiga förändringar. Du ska som en i teamet kunna anta de utmaningar som dagligen dyker upp inom produktionen med ett öppet sinne och en positiv inställning.