Accountor söker kundansvarig redovisningskonsult

Accountor AB · Ekonomi · 11 dec

Om jobbet

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Accountor fortsätter att expandera och vi söker nu en affärsdriven kundansvarig redovisningskonsult till vårt kontor i centrala Stockholm.

Dina främsta ansvarsområden och uppgifter
Som kundansvarig är du ansiktet utåt mot, och ansvarar för, ett antal ägarledda bolag i olika branscher! Du blir en viktig nyckelperson som hjälper kunderna att utveckla sina affärer och bli framgångsrika genom konsultation, rådgivning och praktiskt ekonomiarbete.

Som kundansvarig har du fullt ansvar för leverans och kvalitet i dina kunduppdrag. Du ansvarar även för fakturering, ekonomisk uppföljning och att verka för ökad lönsamhet i dessa. Att arbeta som kundansvarig för ägarledda företag passar dig som vill arbeta nära dina kunder och deras verksamhet med fokus på rådgivning och konsultation. Du lägger upp ditt arbete tillsammans med kunden och eftersom du arbetar nära verksamheten ser du resultat av dina insatser och arbetet blir både stimulerande och utvecklande.

Vanligt förekommande uppgifter:
  • Kvalificerad ekonomisk konsultation och rådgivning
  • Praktiskt ekonomiarbete såsom rapportering, bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer
  • Vårda och utveckla kundrelationer
  • Utveckling av såväl processer, arbetsrutiner och tjänster samt utveckling av de kollegor som du handleder
Även om du kommer att driva mycket att ditt arbete självständigt präglas vår kultur av teamarbete och där du till din hjälp har kollegor med kvalificerad kompetens inom bl.a. skatt, redovisning och lön för att kunna stötta dig i ditt uppdrag. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevliga atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet.

Kvalifikationer
  • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med redovisning
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet av att självständigt arbeta med bokslut, årsredovisning och inkomstdeklarationer
  • Meriterande med bakgrund inom konsultbranschen
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 11 december 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida, 010 - 161 38 62
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Redovisningsekonom
Konsult
Kontakt

Ring Frida Dynér, 010-161 38 62

Publicerad

6 dagar sedan

Sista ansökningsdag

11 dec

Om företaget

Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!