Hoppa till innehåll
Beijer Byggmaterial AB logotyp

Hållbarhetspartner till Beijer Byggmaterials huvudkontor

Publiceringsdatum
28 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Beijer Byggmaterial har en gedigen hållbarhetsagenda med ambitiösa mål för att fortsätta utvecklas inom området, något som också genomsyrar hela vår strategi. Vi behöver därför utöka vårt hållbarhetsteam och söker en hållbarhetspartner som kommer ansvara för att utveckla och driva vårt ledningssystem. Vi söker dig som har ett kvalitativt sinne, är ansvarstagande och har ett stort engagemang för hållbarhet. Missa inte chansen att bli en del av Beijer Byggmaterial och Team Beijer!

Rollen
Huvuduppdraget för rollen är att utveckla och driva vårt ledningssystem och säkerställa att vi arbetar effektivt i enlighet med vår ambitiösa målsättning samt följer gällande lagstiftningar och standardkrav. Rollen är en viktig brygga mellan våra byggvaruhus, våra andra avdelningar och huvudkontoret - vilket innebär att du också kommer att vara ett viktigt stöd och bollplank för våra lokala miljösamordnare runt om Sverige för att säkerställa framdrift i det interna miljöarbetet.

Du kommer även att hantera kunskapshöjande insatser som internutbildning och annat lärande. Vi är i en fas där vi behöver utveckla vårt ledningssystem, och det ingår i rollen att driva den utvecklingen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Kontroll och uppföljning av ledningssystem
  • Uppdatera och utveckla ledningssystem
  • Stöd till lokala miljösamordnare och övriga som arbetar efter ledningssystemets rutiner
  • Revision- och avvikelsehantering
  • Stödja och hjälpa nyckelpersoner inom Beijer
  • Utbilda och verka för internt kunskapslyft gällande hållbarhet
  • Projektleda utveckling inom ansvarsområdet


Vem söker vi?
Vi söker dig som är van att lösa olika sorter av problem och utmaningar under din arbetsdag och trivs i en kommunikativ roll med eget ansvar och handlingstagande. Du känner dig trygg i att axla en roll med administrativ tyngd som samtidigt innebär mycket kontakt med vår verksamhet.

För att vara aktuell för denna roll ser vi att du har en bakgrund av liknande arbetsuppgifter, gärna en administrativ utbildning. Det är en merit om du har erfarenhet av ISO och/eller spårbarhetscertifieringar - men vi kommer lägga lika stor vikt på de personliga egenskaperna. Vi ser också att du besitter kunskap i Officepaketet samt har ett giltigt B-körkort.

Vad erbjuder vi?
Du kommer att arbeta i tätt samarbete med vårt Hållbarhetsteam som består av ytterligare 3 medarbetare och kommer rapportera till vår Miljö- och hållbarhetschef. På Beijer är vi engagerade, schysta och stolta, vilket också beskriver teamet bra. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm, Malmö eller Göteborg i omnejd. I tjänsten ingår inrikesresor.

Sista ansökningsdatum
2024-08-01.01. Vi kommer att göra löpande urval under processens gång.

Har du frågor kring tjänsten eller processen?
Kontakta Emil Löfving, HRP, Beijer Byggmaterial, tfn 075 241 1019.

Varmt välkommen med din ansökan!

Beijer Byggmaterial AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
26 maj 2024 (29 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter drygt 7 miljarder SEK och har mer än 2000 anställda. Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland och Tyskland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige, STARK i Finland och STARK i Tyskland.