Kundansvarig till bostadsprojekt inom peab bostad

Om jobbet

Tycker du att bostadsutveckling verkar spännande och samtidigt har ett brinnande intresse för kundnöjdhet? Är du en fena på att hantera och bemöta många olika typer av människor? Låter det även lockande att verka som ansiktet utåt för bostadsprojekt och ansvara för kontakten med produktion, mäklare och köpare? Då är detta tjänsten du bör söka, redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Peab Bostads räknings en serviceminded person till rollen som kundansvarig.

Peab Bostad behöver bli fler för att kunna leverera service i världsklass därför önskar de nu anställa ytterligare en kundansvarig till kontoret i Linköping. Peab Bostad förvärvar, utvecklar, producerar, säljer och förvaltar bostäder på den svenska, norska och finska marknaden. Peab Bostad har en omsättning på ca 5 miljarder och har 150 medarbetare. Rollen som kundansvarig är bred och det är en roll där du får träffa många olika typer av människor. Positionen innebär att du stöttar projektledare i de olika bostadsprojekten i Linköping.

Som kundansvarig ansvarar du för att ge ett professionellt bemötande, rätt information och service i världsklass till Peabs kunder och intressenter. En bostadsaffär är ofta en av de absolut största affärerna som en privatperson genomför och som kundansvarig har du en viktig roll i denna köp- och inflyttningsprocess genom att tillhandahålla och ge information och service genom hela byggprocessen. Tjänsten passar dig som vill utvecklas inom en av Sveriges största bostadsutvecklare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Peab Bostads önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Peab Bostad.

Arbetsuppgifter

Som kundansvarig kommer du främst att arbeta med Peabs bostadsprojekt i delarna säljstart, tillval och inflyttning. Under byggprojektet har du kontakt med många olika typer av partners såsom produktion, projektledare, mäklare, övriga konsulter inom projektet samt med mediebyråer i olika marknadsföringssyften. Tillsammans med mäklare och distriktschef är du med och tar fram en säljstrategi och du ansvarar för visningsaktiviteter och öppet hus. I tjänsten ingår att administrera projektet i Vitec och att ansvara för tillvalsprocessen.

Du kommer till exempel att:
  • Vara kontaktperson mot marknaden för dina byggprojekt
  • Hålla i tillvalsmöten med kund
  • Ansvara för inflyttning och tillträdesdatum
  • Författa informationsbrev till kunderna
  • Planera och genomföra säljstarter
Vi söker dig som
  • Har en mäklarassistentutbildning eller annan utbildning
  • Har administrativ arbetslivserfarenhet gärna inom bostadssektorn eller försäljning
  • God datorvana och därmed tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
  • Minst ett års erfarenhet inom kundservice
Det är meriterande om du
  • Har erfarenhet av processen för bildandet av bostadsrättsföreningar samt av byggprocessen
  • Har arbetat i fastighets- eller byggbranschen tidigare och förslagsvis då har erfarenheter inom bygg, kök, kakel och klinkers
  • Har kunskaper inom ekonomi, juridik och/eller marknadsföring
Som person drivs du av olika kontaktytor och av att leverera god service. Du har en fallenhet för att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt. Vidare är du initiativtagande vilket innebär att du kan bidra med egna idéer och förslag samt sätta igång aktiviteter. Därtill är du strukturerad och ordningsam eftersom arbetet innebär mycket koordinering och administration samt prioriteringar under en arbetsdag. Självklart är du även en bra teammedlem till arbetsgruppen.

Det är viktigt att du som söker denna tjänst även delar Peabs kärnvärden jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig.

Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt, max två månaders uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Lön: Enligt överenskommelse, beroende på arbetslivserfarenhet
  • Placering: Peabs kontor i Linköping
  • Kontaktuppgifter:
Malin Parkkila Wigh
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på malin.parkkila.wigh@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Linköping
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Försäljning
Underkategori
Koordinator
Publicerad

17 dagar sedan

Sista ansökningsdag

7 feb

Om företaget

Peabs vision är att vara Nordens hållbara samhällsbyggare. Att bygga för framtiden innebär att det som Peab bygger idag även ska klara av morgondagens krav på god etik och ett genomtänkt miljöarbete. Vill du vara med och bidra till ett hållbart samhälle? Då är Peab en arbetsgivare för dig!