Assistent till vård- och omsorgskontoret

Om jobbet

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgskontoret ansvarar för kommunens omsorg om äldre personer samt personer med funktionsnedsättning i alla åldrar, på uppdrag av vård- och omsorgsnämnden. I den administrativa enheten organiseras en del av det administrativa stödet till tjänstemän i organisationen. Vi arbetar också med uppdrag åt politiker och service till allmänheten.

Arbetsbeskrivning

Som assistent hos oss har du varierande arbetsuppgifter och ena dagen är inte den andra lik! Vi arbetar med att leverera administrativ service i toppklass åt våra chefer och medarbetare! Ett av de främsta arbetsområdena är chefsstöd och lönerapportering till våra områdes- och verksamhetschefer. Det kan röra sig om e-postbevakning, utskick, sändlistor, sammanställningar, skriva protokoll, göra inventeringar, vara behjälplig vid rekryteringar och introduktion av nya medarbetare samt andra allmänna administrativa uppgifter. Under våren kommer kontorets stabsfunktioner att ses över och eventuellt omorganiseras. Vi söker därför dig som gillar förändring och kan tänka dig att även ta dig an nya arbetsuppgifter inom det administrativa fältet!

DIN PROFIL

Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning inom administration samt erfarenhet av liknande arbete. Vi arbetar digitalt och förutsätter att du har god datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya datorprogram och kan se nya digitala arbetssätt. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och du bör ha erfarenhet av arbete med personaladministrativa uppgifter, exempelvis lönerapportering. Du arbetar organiserat, systematiskt och strukturerat.

Meriterande är om du har arbetat med chefsstöd och har erfarenhet av förbättrings- och processarbete inom LEAN filosofi. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, eftersom språket är ett av våra viktigaste arbetsredskap. Du behöver vara bekväm med att ha många kontakter, både personligen, i telefon och digitalt.

Som person är du trygg, stabil och med hög integritet. Du är självgående och tar dig an arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Du kan planera en arbetsuppgift från början till slut och tar egna initiativ för att förbättra arbetssätt och processer tillsammans med dina kollegor och de chefer du utför uppdrag åt. En självklarhet är att du har ett utpräglat servicetänk samt förmåga att självständigt prioritera ditt arbete, eftersom arbetsbelastningen tidvis kan vara ojämn. Du tycker om och utmanas av förändringar och nya förutsättningar!

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Intervjuer kommer preliminärt att genomföras den 3 och 4 januari 2017.

Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Sofia Larsson (administrativ chef) på telefonnummer 011- 15 10 84.

Vi vill ha din ansökan senast den 27 december.
Jobbfakta
Publicerad

9 dagar sedan

Sista ansökningsdag

27 dec

Om företaget