Produktion- och inköpsplanerare till heltidsuppdrag

Om jobbet

Vi söker nu efter dig som vill arbeta i en delad roll inom både produktionsinköp och produktionsplanering med start i januari. Har du erfarenhet eller/och utbildning inom planering, logistik eller inköp? Är du serviceinriktad, flexibel och villig att lära dig nytt? Då kanske detta är tjänsten för dig, sök redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning produktion- och inköpsplanerare till deras produktionsavdelning.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Vår kunds intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som produktion- och inköpsplanerare kommer du arbeta med hantera inköp från leverantörer och supporta planeringsteamet. Du kommer till en början gå bredvid dina kollegor i teamet för att lära dig arbetet. Du kommer att arbeta i ett team om 5 och hela avdelningen sitter i ett öppet kontorslandskap. Arbetet är framförallt administrativt och innebär en del interna kontakter både direkt, via telefon och mejl.

Du kommer till exempel att:
  • Agera backup för planering vid frånvaro
  • Skriva ut ritningar och arbeta med riggar
  • Bygga, starta och lagerlägga exempelvis riggar
Vi söker dig som
  • Talar och skriver engelska obehindrat. Det är koncernspråket och mycket kommunikation sker på engelska.
  • Har en gymnasial utbildning.
  • Är datavan och har goda kunskaper i Office, främst Word och Excel.
Det är meriterande om du:
  • Har arbetat upp till 2 år inom liknande arbetsuppgifter.
  • Har kunskaper och arbetat i Movex M3.
  • Har en högskoleutbildning inom inköp, logistik eller planering.
Som person är du serviceinriktad och vill alltid ge det där lilla extra till dina kollegor och kunder. Det är viktigt att du är villig att lära och prestigelös i hur arbetsuppgifter löses. Vidare ser vi även att du är självgående och engagerad i ditt arbete. Eftersom du kommer arbeta i team och på en arbetsplats med många funktioner så är det av stor vikt att du är en lagspelare och lätt för att skapa samt underhålla nätverk.

Övrig information
  • Start: Början av januari
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Örebro
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här
SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Örebro stad
Anställning
Heltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Transport & Logistik
Underkategori
Inköp
Publicerad

2 dagar sedan

Sista ansökningsdag

30 jan

Om företaget

Vår kund är ett företag och en arbetsplats som värdesätter gemenskap och präglas av en stark familjekänsla. Gillar du att vara aktiv och umgås med dina kollegor finns det möjlighet till alltifrån gemensam träning och aktiviteter för att lära känna varandra och må bra.