Manager SOC (Service Operation Center)

Om jobbet

ManagerSOC, Networks

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill vara med och utveckla vårt Service Operations Center inom Networks. Och det i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.

På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Manager SOC på Telenor?
SOC är en central funktion inom Network Operations och ansvarar för att övervaka och utföra felavhjälpning i Telenor Sveriges mobila och fasta nät, interna och externa tjänster och system, samt att hantera incidenter som kan uppstå dygnet runt, årets alla dagar.

Som Manager SOC ansvarar du för ett team på c:a 30 medarbetare, i huvudsak bestående av multi-skillade tekniker som behärskar både mobil- och fastnätsteknik.

Du har fullt funktionsansvar för SOC och kommer att vara drivande i det påbörjade transformationsarbetet att utveckla vår tidigare NOC till en fullvärdig SOC. Syftet är att ytterligare stärka våra kunders upplevelse av Telenors produkter och tjänster.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Du har tidigare varit ledare i minst 5 år, med fördel från Telecom eller närliggande bransch
  • Minst 3 års erfarenhet av arbete i funktion som NOC/SOC eller liknande: antingen som ledare eller i arbete som tekniker inom drift
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • Gedigna kunskaper inom ITIL och/eller eTOM
Det är också bra om du:
  • Har läst kurser/utbildningar, eller arbetat med, digital tjänsteutveckling
  • Dokumenterad erfarenhet av förändrings-/transformationsarbete och projekt
Som person är du..

Du är en resultatorienterad "people manager" som trivs med att utveckla andra genom överlåtande av ansvar och coachning samtidigt som du sätter tydliga mål och pekar ut en tydlig riktning. Du är initiativrik och under din ledning får du saker att hända i SOC. Samarbete är A och O för dig, och du delar med dig av erfarenheter och information, både inom teamet och mot stakeholders i organisationen. Slutligen är du idérik och har förmåga att ifrågasätta traditionella tillvägagångssätt, och du främjar förändring och nytänkande.

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30e november 2016.

Placeringsort: Karlskoga

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Cecilia Broström, rekryterande ledare, +46733819250 eller cecilia.brostrom@telenor.se Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

19 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Networks ansvarar för att planera, implementera och drifta Telenor Sveriges nätverk, samt att säkerställa en hög nyttjandegrad av nätinfrastrukturen med bästa upplevda kvalitet för kunden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Karlskoga Visa på karta

Visa var