Communications & Problem Manager

Telenor · Data & IT · 16 dec

Om jobbet

Communications & Problem Manager, Networks

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill vara med och utveckla vårt Service Operations Center och våra kunders upplevelse av vårt nät. Och det i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.

På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Vad gör du som Communications & Problem Manager på Telenor?
Du kommer att ingå i Service Operations Center (SOC) som är en central funktion inom Network Operations. SOC ansvarar för att övervaka och utföra felavhjälpning i Telenor Sveriges mobila och fasta nät, interna och externa tjänster och system, samt att hantera incidenter som kan uppstå dygnet runt, årets alla dagar.

Som Communications & Problem Manager är din uppgift att förbättra kommunikation mellan SOC och alla enheter med kundkontakt så att störningsinformation sprids på ett effektivt sätt. Du fångar upp och analysera trender i kundservice samt inom andra gränssnitt där våra kunder har kontakt med oss. Dina gränssnitt, där du är SOCs SPOC, är Transcom, Sykes, Telenor Facebook-grupp samt Telenor Stores.

Du ansvarar också för att säkra att information om incidenter och problemutredningar kommuniceras på ett tydligt sätt till kundservice och till slutkund, och du driver utveckling och förbättring av driftinformation internt och externt. Tjänsten innebär resor med fysiska besök hos kunder, kundservice och andra partners.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
  • Minst 4 års erfarenhet från liknande arbete, gärna från kundservice
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Det är också bra om du:
  • Akademisk examen inom Telekom eller Data/IT
  • Utbildning/kurser inom Kommunikation & PR
  • Arbetat med e2e use-cases mot slutkund
  • Har arbetat inom Telecom
För att lyckas i rollen agerar du på eget initiativ och du trivs med att nätverka: du etablerar och använder kontakter och relationer för att uppnå mål. Att samarbeta är avgörande för dig och du stöttar andra i er gemensamma strävan att komma framåt. Din förmåga att förstå en organisations informella regler och strukturer är mycket god, och du navigerar smidigt i en kontext med många gränsytor och stakeholders. Slutligen sätter du dig in i och förstår komplexa frågor och problem snabbt, och dina analyser resulterar i affärsmässiga och rationella rekommendationer.

Vill du skapa framtiden med oss?Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30e november 2016.

Placeringsort:Karlskoga eller Karlskrona

Anställningsform:Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Cecilia Broström, rekryterande ledare, +46733819250 eller cecilia.broström@telenor.se Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se.
Jobbfakta
Publicerad

23 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Networks ansvarar för att planera, implementera och drifta Telenor Sveriges nätverk, samt att säkerställa en hög nyttjandegrad av nätinfrastrukturen med bästa upplevda kvalitet för kunden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.


Hitta hit

Karlskoga Visa på karta

Visa var