Administratör/ kommunikatör till statlig myndighet

Om jobbet

Vill du sätta en statlig myndighet på ditt CV? Vill du dessutom arbeta i en stor och spännande organisation tillsammans med kompetenta kollegor? Vi söker dig som har goda kunskaper om kommunikation, administration och informationsspridning, har du dessutom fem års arbetslivserfarenhet så tveka inte att söka redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en administratör/ kommunikatör till deras planeringssektion på Örebro kontoret.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Arbetsuppgifter

Som administratör-redaktör på planeringssektionen kommer de huvudsakliga arbetsuppgifterna vara att förbättra avdelningens informationshantering. Du kommer att fungera som chefsstöd i avdelningens budskapshantering samt hjälpa avdelningen med den skriftliga interna kommunikationen. Du bistår med support och stöd gällande avdelningens administration och fakturahantering. Du kommer också ha nära samarbete med övriga administratörer, controllers samt chefsledet på IT-avdelningen.

Du kommer till exempel att:
  • Ha hand om spridning och förbättring av avdelningens information
  • Assistera ekonomicontrollers med fakturahantering
  • Fungera som sekreterare på IT avdelningens ledningsmöten
  • Hjälpa till att skriva material, ta fram material samt ta fram kommunikationsplaner
  • Arbeta med förbättringar vad gäller arbetssätt och rutiner inom området
  • Uppdatera deras intranät och deras Sharepoint
Vi söker dig som
  • Har som lägst en gymnasiekompetens eller likvärdig utbildning
  • Har minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag
  • Har utbildning inom aktuellt område (Kommunikation)
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Har datakunskaper i kontorsstödsprogramvara
  • Har erfarenhet av att arbeta med informationsspridning
Som person är du noggrann och strukturerad samt har en god kommunikativ förmåga. Du bör även vara lyhörd och ha en positiv inställning till ditt arbete. För att du ska trivas i rollen krävs det att du är initiativrik och självgående då du kommer att få ta mycket eget ansvar. Vidare ser vi att du är en nyfiken problemlösare som drivs av utmaningar. Eftersom du kommer arbeta nära andra kollegor är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra personer och trivs med detta.
Jobbfakta
Ort
Örebro stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Koordinator
Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

30 jan

Om företaget

  • Start: 2016-12-20 pågår till och med 2017-08-28
  • Omfattning: heltid
  • Tid: vardagar 08:00-16:30
  • Placering: Örebro
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på lin03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.