Receptionist

Alumni · Administration · 16 dec

Om jobbet

Om tjänsten

Är du en professionell, strukturerad och positiv person som trivs att arbeta i en internationell miljö med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara vår nya medarbetare, som kommer att spela en viktig roll i vårt Business Support team. Du kommer att arbeta nära kollegor på Alumni, Harvey Nash och Impact Executives och stödja dem med löpande hantering av externa och interna besökare och vara ansiktet utåt mot våra kunder och kandidater. Hos Alumni erbjuds du möjligheten att vara en del av en dynamisk, internationell, professionell och rolig miljö.

Arbetsuppgifter

Du är den första person som möter våra kunder och kandidater. Det intryck och den servicenivå som du representerar är helt avgörande för hur vår verksamhet uppfattas. Att besitta förmågan att vara professionell, respektfull och serviceorienterad oavsett vem du möter är helt avgörande för att lyckas i rollen. Utöver ovanstående sociala dimension kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av:
  • Ta emot besökare
  • Hantera faciliteter kring mötesrum och kök
  • Mötesbokningar
  • Videokonferenshantering
  • Konferensplanering
  • Växelhantering
  • Inköp av kontorsmaterial etc.
  • Post- & budhantering
  • Databashantering
  • Behjälplig med IT-frågor
  • Allmänna administrativa uppgifter.
Kvalifikationer

För att komma till sin rätt i rollen som receptionist hos Alumni måste du trivas i en miljö där professionalitet, noggrannhet och service är viktiga komponenter. Du är van att arbeta mot uppsatta deadlines och värdesätter kvalité. Du är proaktiv och ligger alltid steget före i planering och organisering.

Du som söker har minimum gymnasienivå och vi tror att du har några års erfarenhet av en liknande roll - din personliga lämplighet är emellertid viktigare än din formella erfarenhet. Vi vill också att du är systemkunnig och har mycket goda kunskaper i Officepaketet samt att du uttrycker dig flytande i tal och skrift på svenska och engelska.

Som person är du professionell, noggrann och strukturerad och du trivs ypperligt i ett socialt arbete med högt tempo där du får möjligheten att möta olika typer av individer dagligen. Vidare är du självgående, initiativtagande och trivs med att hantera många parallella uppgifter. Du är van vid att hantera känslig information med en hög integritet och gott omdöme. Du är inte rädd för att ta för dig av olika arbetsuppgifter och du har ett prestigelöst sätt som person, där du kan arbeta både högt och lågt och där du tar alla dina arbetsuppgifter på största allvar.

Övrigt

Placering på vårt kontor i Malmö Live, Malmö. Tjänsten är tillsvidare och avser heltid.

Tjänsten rekryteras i samarbete med KFX HR-partner. KFX HR-partner är ett företag som verkar inom bemanning, rekrytering och entreprenad. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Rebecka Möberg på 040-120200.
Välkommen in med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande!
Jobbfakta
Ort
Malmö stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Reception

Ring Rebecka Möberg, 040-120200

Publicerad

24 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 dec

Om företaget

Alumni är Nordens största och mest innovativa konsultföretag inom executive search och ledarförsörjning och har under mer än tjugo års tid utvecklat verktyg och tjänster med målet att stärka våra klienters organisationer.
Genom ett samlat utbud, som sträcker sig från executive search och management audits till rådgivning inom intern ledarförsörjning och utveckling av styrelsearbetet, skapar vi förutsättningar för våra klienters affärsframgång. Alumnis klienter spänner över hela näringslivet och offentlig sektor.
Vi har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo, och Warszawa. Internationellt verkar vi via vår ägare Harvey Nash, med mer än 35 kontor i Europa, USA och Asien. För mer information, besök gärna www.alumniglobal.com.