Servicerådgivare / Kundmottagare

Om jobbet

Som servicerådgivare ska ditt fokus framförallt vara riktat mot våra kunder. Du ska se till att våra kunder blir nöjda med vårt sätt att lösa deras eventuella problem. Du ska se till att du håller kontakten med kunden genom hela processen samt ge kundstöd och vägledning vid ev. tekniska frågor. Tjänsten inbegriper också att du ansvarar för att hålla nere väntetider, upprättar jobbkalkyler, laddar verkstaden med jobb, svarar på prisförfrågningar och hanterar vissa försäkringsfrågor. Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg. Jobbet är fritt och innehåller mycket ansvar.

En förutsättning för tjänsten är att du har god förståelse för servicemarknad och dess processer. Vi har krav på att du har några års dokumenterad erfarenhet av servicerådgivare/kundmottagare. Ytterligare krav för denna tjänst är att du har goda datakunskaper samt god kännedom i Cabas är meriterande. Körkort är ett krav. Det är viktigt att du har ett bilintresse och en vilja att lära dig om bilreservdelar. Eftersom du ska jobba som Servicerådgivare och dels med försäljning är det en självklarhet att du är en god lyssnare, är mycket servicemedveten, gillar kundkontakter och försäljning. Då arbetet innebär många sociala kontakter, interna såväl som externa, måste du vara socialt utåtriktad samt ha känsla för att göra affärer. Du står med båda fötterna på jorden och har god samarbetsförmåga liksom förmåga att självständigt organisera det dagliga arbetet. Du trivs i en rörlig och stundtals stressfylld miljö samt gillar att ha många bollar i luften. Viktigt för denna tjänst är att du är positiv, strukturerad, flexibel samt är en problemlösare.

Anställningsintervju kommer att ske löpande, så skicka in det cv omgående.
Jobbfakta
Kontakt

Mejla eller ring Daniel Möller, 040-6423357

Publicerad

44 dagar sedan

Sista ansökningsdag

25 dec

Om företaget


Hitta hit

Malmö stad Visa på karta

Visa var