Supply Chain Coordinator till innovativt företag

Om jobbet

Är du strukturerad, detaljfokuserad och vill arbeta i en innovativ och inspirerande miljö? Just nu söker vi en Supply Chain Coordinator för kunds räkning. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen in med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter

Som Supply Chain Coordinator hos vår kund har du en nyckelroll med mycket eget ansvar. Du kommer arbeta med orderhantering och ha ett internationellt samarbete med flera interna och externa intressenter. Rollen fyller en viktig funktion hos vår kund då mycket kontakt med kunder och leverantörer går via dig. Främst kommer dina arbetsuppgifter att innefatta:
  • Följa orderflödet och rapportera in leveranser
  • Uppdatera lagernivåer i systemet samt utreda och åtgärda avvikelser
  • Identifiera och genomföra möjligheter att förbättra företagets leveranskedja
  • Redovisa inköp i företagets affärssystem
  • Delta i implementeringen av ett nytt affärssystem
Du kommer att vara omgiven duktiga och drivna medarbetare i en händelserik miljö.

Din profil

Som person tror vi att du är strukturerad och har ett öga för detaljer vilket krävs för att ha ständig koll på ordar och leveransflöden. Du trivs i en självständig roll och tar gärna initiativ till att komma med nya förslag och idéer. Då du har ständig kontakt med kunder och kollegor är det viktigt att du är en tydlig och god kommunikatör.

Skallkrav:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller liknande
Praktisk erfarenhet av orderhantering eller liknande uppgifter
Förståelse för implementeringsprocessen av ett nytt affärssystem
Förståelse för leveranskedjan och sambandet mellan inköp, logistik och tillverkning

Meriterande:
Erfarenhet av Navision

Villkor

Start: Januari 2017
Placering: Lund
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Lund
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Försäljning
Publicerad

13 dagar sedan

Sista ansökningsdag

9 dec

Om företaget

Vår kund är ett innovativt teknikföretag i tillväxtfas. Företaget levererar moderna produkter tillsammans med god kundservice runt om i världen. Som Supply Chain Coordinator kommer du få möjligheten att vara delaktig i en positiv förändring hos företaget och bidra med dina idéer och kunskaper. Mer information om vår kund får du vid en eventuell intervju hos oss.

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.