Business back office handläggare till swedbank

Om jobbet

Har du förmågan att tänka i nya banor? Är struktur och ekonomi två av dina passioner? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker ett antal business back office handläggare till Swedbanks centrala kontor i Luleå. Vi ger dig möjligheten att starta din karriär på Swedbank.

Information om uppdraget

Academic Work söker för Swedbanks räkning ett antal Business Back Office handläggare till Luleåkontoret.

Eftersom Swedbank har valt att centralisera arbetsuppgifter till kontoret i Luleå behöver back office teamet utökas i och med att arbetsbelastningen därmed blivit större. Här sitter idag ett 20-tal personer som arbetar med olika uppgifter inom bankrelaterande ärenden, från förflyttning av kunder till avslut av fond- och värdepappersinnehav. De som arbetar här idag trivs för att du har en bredd i vad du får arbeta med inom tjänstesektorn och bankväsendet. Vidare har du en frihet att bestämma vilka uppgifter du vill arbeta med utifrån givna ramar i gruppen, du har möjlighet till flex och man uppskattar att man kan styra sin egen tid. Avdelningens chef förväntar sig att du styr din utveckling.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Arbetsuppgifter

Som business back office handläggare kommer du arbeta med bankinterna uppgifter av administrativ karaktär. Arbetet kommer till största del att handla om att verkställa, administrera och bevaka processer när kunder byter från en annan bank till Swedbank. Du arbetar utifrån ett antal bestämda arbetsuppgifter och prioriteringar, där du mäts efter Swedbanks interna mål.
Introduktionen består av tydliga mål gällande kvalitet och service, till din hjälp har du arbetsbeskrivningar och en erfaren medarbetare som är utsedd fadder. Därefter arbetar du självständigt med ärendehantering.

Du kommer till exempel att:
  • Hantera kapital- och räntebesked
  • Handlägga interna ärenden gällande avslut av konton och tjänster
  • Avslut av fond- och värdepappersinnehav
Tjänsten passar dig som trivs med ett administrativt arbete där fokus är god kundservice och eget ansvar för att ditt arbete drivs framåt.

Vi söker dig som
  • Har avklarad gymnasial utbildning
  • Talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska eftersom du har uppgifter som kräver det
  • God datavana och har lätt för att lära dig nya system
Det är meriterande om du
  • Har slutförd ekonomisk inriktad utbildning
  • Har administrativ erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Har arbetat med kundservice och levererat med god kvalité
  • Har erfarenhet från bankväsendet
Som person är du förändringsbenägen, vilket betyder att du har god förmåga att se vad och när något behöver göras och du tar dig an nya arbetsuppgifter med god struktur. Eftersom arbetet handlar i stort om att kunna prioritera inkommande arbetsuppgifter enligt rangordning och det arbetet har du eget ansvar för. Du är en person som har ett processtänk som innebär att du kan bidra med förbättringsförslag till Swedbanks arbetsprocesser, utan att tumma på kvalitén. Vidare är du öppen, uthållig och ditt fokus är att genom självständigt arbete bidra till gruppens gemensamma mål. För att lyckas i rollen och på Swedbank har du en förmåga att ta egna beslut och arbeta självständigt, men har lätt för att samverka med kollegor. Det är dina ambitioner som styr och för att lyckas i rollen lever du Swedbanks värdeord; öppen, enkel och omtänksam.

För den här tjänsten kommer vi prioritera personliga egenskaper högre än praktisk eller teoretisk kompetens.

Övrig information
  • Start: November
  • Omfattning: Heltid 6 månader med goda möjligheter till förlängning
  • Placering: Kontoret är centralt beläget i Luleå på Köpmansgatan
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ume01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Publicerad

46 dagar sedan

Sista ansökningsdag

26 dec

Om företaget

Swedbank är en av våra svenska storbanker med ett brett utbud av tjänster för såväl privatpersoner som företag. Avdelningen du kommer att arbeta på finns i dag på fyra orter; Luleå, Norrköping, Stockholm och Vilnius. Totalt är dem ca 85 medarbetare, varav 23 är anställda i Luleå. Swedbank tror att långvariga relationer med sina kunder och deras medarbetare utgör grunden för en hållbar ekonomi. De välkomnar dig till en internationell organisation där du får möjlighet att använda dina kunskaper för att skapa bra, effektiva och innovativa tjänster till sina kunder. Swedbank erbjuder dig breda utvecklingsmöjligheter tillsammans med professionella ledare. Swedbank värnar om en hälsosam livsstil och balans i livet. När människor växer, växer även företag och samhälle.