Hoppa till innehåll

Dansktalande supporttekniker

Publiceringsdatum
07 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Centric har nyligen etablerat en servicedesk i Linköping och vi söker en dansktalande supporttekniker som vill vara med på denna nystart och utveckling av Sveriges kanske bästa servicedesk! Vi har idag kunder som vi ska supportera och upprätthålla vår goda service till men vi ska också värva fler kunder och utöka tjänsten. Här kan du hamna i ett spännande sammanhang under lång tid av din karriär. Arbetsuppgifter Till Centrics egen nyligen etablerade servicedesk i Linköping söker vi en dansktalande supporttekniker som vill vara med på denna nystart och utveckling av Sveriges kanske bästa servicedesk! Vi har idag kunder som vi ska supportera och upprätthålla vår goda service till men vi ska också värva fler kunder och utöka tjänsten. Här kan du hamna i ett spännande sammanhang under lång tid av din karriär.   Som dansktalande supporttekniker svarar du på ärenden via telefon, chat eller på mail där du i första hand hoppas kunna lösa så många ärenden som möjligt i ditt led. Är det ärenden som måste eskaleras vidare till 2nd line så dokumenterar du väl för snabb överlämning till dina kollegor. Vi har idag kunder som vi supporterar med klassisk IT-support, där du är första kanalen in och tar emot ärenden. Det handlar om allt från felsökning, support och handläggning av ärenden i ärendehanteringssystem, samt via guidning i telefon och fjärrverktyg såsom LogMeIn, Teamviewer, Microsoft Remote Desktop, m.fl. Utöver att hantera ärenden som kommer in är det viktigt att du kan dokumentera, rutinbeskriva och efterbehandla ärenden i vårt samt våra kunders ärendehanteringssytem och kunskapsdatabaser.  Som om inte det skulle räcka så står Centric också med ett ben i retail. Vad innebär retail? Jo, Centric samarbetar idag med många av de mer välkända butikskedjorna, dagligvaruhandel samt apotek där vi erbjuder en helhetslösning för dessa retailkunder vilket innefattar kassasystemet (mjukvaran) och hela uppsättningen av en kassaapparat (hårdvaran). Vi installerar och supporterar dessa kunder och det är på servicedesken ärenden relaterat till detta kommer tas emot. Servicedesken är bemannad året runt - 24/7/365. Observera att arbetstiderna är schemalagda mellan dagpass 07–16, kvällspass 10-19, samt nattpass 19–07. Röda dagar, nätter och helger: 19–07 nattetid och 07–19 dagtid. Mot just denna kund kommer passen främst vara dag men ibland även kvällspass.   Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som älskar att lösa problem och har du möjlighet att leverera det lilla extra så gör du det mer än gärna. Du är nyfiken och proaktiv med målet att alltid leverera bästa resultat. Din servicekänsla och förmåga att skapa en positiv upplevelse hos kunderna är något som kommer väga tungt i denna rekryteringsprocess.   För att klara av arbetet i en servicedesk generellt så krävs det ett stort mått av tålamod och service och har du tidigare arbetat i en IT-support så är det meriterande.    Utöver dina personliga egenskaper ser vi gärna att du har erfarenhet av följande områden: - Grundläggande kunskaper inom felsökning av Windows Operativsystem (10 och 11) - Grundläggande kunskaper inom internetuppkopplingar och nätverk på PC (Ethernet, Wi-Fi samt VPN)  - Grundläggande kunskaper inom MS Officepaketet  - Grundläggande kunskaper inom Active directory    Meriterande: - Tidigare erfarenhet av ServiceNow och/eller TOPdesk ärendehanteringssystem. - Tidigare erfarenhet av arbete med IT-support Vad vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.   Du kommer ha kollegor utspridda mellan våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och i Norge. Centric ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4200 anställda i Europa. Missa inte denna chans! Visst låter det intressant? Urvalet sker löpande så registrera din ansökan till oss på Centric redan idag. Niklas Lindgren Niklas.Lindgren@centric.eu
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
07 augusti 2024 (80 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se