Controller Assistant till vår kund i Kristianstad

Academic Work · Ekonomi · 27 jan

Om jobbet

Drömmer du om att bli controller? Vi söker dig som är utbildad ekonom med fördel inom revision och som är letar efter ett spännande uppdrag för att sporra karriären. Vi ser att du har ca ett 1-2 års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete. Du har även mycket goda kunskaper i Excel och ett stort intresse för affärssystem. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kunds räkning en Controller Assistant vars främsta uppgift kommer vara att avlasta och bistå ordinarie personal med ekonomi- och administrativa arbetsuppgifter. Ekonomiavdelningen består idag av ett väletablerat team om fem personer.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Arbetsuppgifter

Som controller assistent kommer du att arbeta med ekonomirelaterade och administrativa arbetsuppgifter. Företaget är inne i en förändringsprocess och påbörjat ett systembyte. Detta innebär att en stor del av arbetet kommer läggas på att stötta upp företagets ordinarie personal och dina arbetsuppgifter kommer därför initialt vara att hantera ekonomiavdelningens löpande arbetsuppgifter. Vidare kommer en viktig del innebär arbete i Excel kopplat till implementeringen av det nya affärssystemet.

Du kommer till exempel att:
  • Registrera och kontera leverantörsfakturor
  • Korrigera och överföra tidrapporter
  • Sköta prissättning av material
  • Hantera ordrar och kundfakturor
  • Arbeta i Excel kopplat till implementering av nytt affärssystem
Vi söker dig som
  • Är utbildad ekonom med fördel inom området revision
  • Har cirka 1-2 års erfarenhet av att arbeta med ekonomirelaterade uppgifter
  • Har mycket goda kunskaper i Excel och arbetat i detta
  • Har lätt för att hantera nya affärssystem
Som person är du prestigelös och du trivs i rollen att agera stödfunktion. Det är av stor vikt att du är noggrann samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta effektivt. Att tänka serviceinriktat är en självklarhet för dig oavsett om det handlar om interna eller externa kanaler. Du ser inte problem, du ser utmaningar och du utför alla arbetsuppgifter med en positiv inställning.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 3-4 månader för att täcka upp en sjukskrivning. Detta kan komma att förlängas
  • Placering: Kristianstad
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Skydd för din personliga integritet
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Publicerad

7 dagar sedan

Sista ansökningsdag

27 jan

Om företaget

Vår kund är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister. Koncernen erbjuder lyftutrustning och tjänster som ökar produktiviteten och värdet hos företag.