Hoppa till innehåll
Tillväxtinitiativet logotyp

Affärsutvecklare för Tillväxtinitiativet Kalmar

Publiceringsdatum
08 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Tillväxtinitiativet Kalmar är ett fristående näringslivsdrivet initiativ i samarbete med Kalmar kommun. Syftet är att ge lokala företag förutsättningar att växa och anställa fler människor. Vi arbetar för och med Kalmars hjältar: lokala företagsledare med 5-50 anställda - entreprenörer som tack vare sina satsningar skapar arbetstillfällen i kommunen.

Vi vänder oss till företagaren på gummiverkstaden, datafirman, bilverkstaden, bokhandeln, gårdsbutiken, plåtslageriet och liknande verksamheter. Som ägare och VD på ett företag i den här storleken är du ofta även affärsutvecklare, säljansvarig, personalchef och administratör, när du inte är ute och jobbar i verksamheten. Vi blir en ovärderlig partner och beslutsstöd som ser till att den där affärsplanen blir gjord, att de får till ett möte med investerare, att en ny hemsida upphandlas och framförallt att de hinner med att rekrytera rätt personal.

I Kalmar är du med och etablerar en ny verksamhet, men konceptet är stabilt och beprövat, och bedrivs framgångsrikt i Botkyrka, Väsby och Nyköping. Nu vill vi bygga ett starkt lokalt team inom affärsutveckling och rekrytering som kan stötta så många Kalmar-entreprenörer som möjligt i att utveckla sina företag.

Teamet kommer att bestå av 4-5 personer som arbetar värderingsdrivet och agilt för att möta entreprenörernas behov. I ryggen har ni Tillväxtinitiativets beprövade koncept, samlade kompetens och nätverk. Den 1 september drar verksamheten igång med full kraft, men vi vill gärna starta upp arbetet så snart som möjligt!

Här kan du läsa mer; tillvaxtinitiativet.se

Om rollen

Som Affärsutvecklare kommer du i huvudsak arbeta med att bearbeta nya kunder för att etablera långsiktiga relationer där du bidrar med affärsutveckling över tid. Du kommer möta många verksamheter med olika behov och ta fram tillväxtplaner tillsammans med företagets VD.

Rekrytering är ofta en affärskritisk del för bolagens tillväxt, så utöver att vara ett strategiskt och utmanande bollplank till bolagets ledning, så ska du vara beredd att även kunna jobba operativt med rekrytering. Allt stöd du levererar till kunden ska vara med deras affär i fokus, syfta till att ta bort tillväxthinder och underlätta att jobbtillfällen skapas.

Du erbjuds

Ett varierande arbete där inget projekt är det andra likt.

Att genom dina insatser skapa direkt värde för lokala entreprenörer. Du kommer kunna göra märkbar påverkan i små- och medelstora organisationer där du får jobba nära passionerade entreprenörer i olika branscher.

Bli en del av ett spännande nätverk och arbeta med drivna kollegor i en startup-miljö med ett tydlig målfokus!

Möjlighet att bidra till ökad integration i samhället på ett innovativt sätt.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för ett antal befintliga och potentiella kunder, där du samarbetar med dina kollegor i leverans och försäljning. Arbetet är behovsstyrt och kräver ett coachande förhållningssätt.

En typisk kundleverans innebär att:

Tillsammans med kunden ta fram affärsmål och en handlingsplan.

Genomföra insatser inom affärsutveckling. Det kan innebära att definiera affärsmodellen och värdeerbjudandet, utveckla säljstrategin på kort och lång sikt och ta fram en rekryteringsstrategi under tillväxtperiod. Vi gör det som krävs för att kunden ska kunna växa. I slutändan handlar allt vårt arbete om att skapa nya jobb.

I rollen ingår i högsta grad även att driva säljarbete. Från att identifiera potentiella nya kunder till verksamheten, jobba med 'kall' och 'varm' försäljning mot dessa samt säljarbete mot befintliga kunder. Utöver arbete med kund är du delaktig i våra gemensamma säljaktiviteter och egna utvecklingsprojekt.

Vi söker dig som har
  • Kompetens och erfarenhet av leverans inom affärsutveckling
  • God erfarenhet av sälj med helhetsansvar för kund
  • Erfarenhet av rekrytering och god förståelse för rekryteringsprocessen
  • God IT-vana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya digitala verktyg
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
  • B-körkort och tillgång till egen bil
Det är meriterande om du har
  • Lokal anknytning till Kalmar och lokalt nätverk
  • Erfarenhet som VD, eget företagande och/eller ledningsgruppsarbete
  • Bred erfarenhet från olika branscher
  • Kunskap inom fler språk än engelska och svenska
  • Erfarenhet och intresse av marknadsföring och digital kommunikation
  • Vana att arbeta i Hubspot, Miro och/eller Team Tailor
Du som person

Du är prestigelös, driven och vill jobba i en starkt värderingsdriven organisation med syftet att skapa tillväxt och fler jobb.

Du har den 'doer'-inställning, redo att agera i en roll som innebär både försäljning och operativt arbete. Och du trivs att jobba tillsammans med olika typer av entreprenörer, nära deras affär.

Som person har du ett coachande förhållningssätt där du ser kraften hos varje individ. Du är van att jobba med flera projekt parallellt och har en förmåga att agera med flexibilitet och anpassning utifrån kundens behov.

Övrigt

Start: Omgående - urval sker löpande

Placering: Kontor i centrala Kalmar
Flexibla arbetstider och förtroendearbetstid.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Tillväxtinitiativet Kalmar drivs av THREAD AB, vilken därmed är arbetsgivaren för denna tjänst.

Är du egen företagare/frilansare och vill bidra som konsult är du också välkommen att skicka in en ansökan!

Ansökan görs digitalt, klicka på "skicka ansökan" för att komma till ansökningsformuläret. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

Har du frågor eller är du intresserad att bidra till Tillväxtinitiativet på andra sätt? Kontakta gärna Mats Levin på mats.levin@thread.se.
Tillväxtinitiativet logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 juni 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren