Teknisk support i helpdesk

Om jobbet

I din roll inom teknisk support - kommer du att arbeta med slutanvändarsupport mot våra största kunder. Du hjälper våra kunders slutanvändare med merparten av supportfrågor i form av felanmälningar, beställningar, ändringar och slutanvändarstöd för de funktionstjänster som kunden har avtalat.
Slutanvändarsupport kan enklast beskrivas som en blandning av kundservice, helpdesk och tekniker. Inom din roll förväntas att du åtgärda fel på olika system - allt från fel på headset till telefonköer, lägga upp nya anknytningar samt felsöka om en hel telefoniväxel ligger nere till att stödja slutanvändarna i frågor kring användningen av deras olika handenheter.

Din profil
För att lyckas krävs 1-2 års erfarenhet av att jobba med slutanvändarsupport. Då dagens telefonilösningar som regel är IP-baserade är det en fördel om du har IT-kompetens och förståelse kring hur IP-baserad telefoni fungerar och är uppbyggd. Våra kunder arbetar oftast väldigt processorienterat enligt tex ITIL och det är en stor fördel om du har vana att jobba enligt ITIL Service Operation processer, t ex Incident och Request Management och vi ser gärna att du har någon form av ITIL-utbildning och certifiering.

En mycket stor del av arbetet förutsätter kunskap i stödsystem och växlar som bl. a. används för att tillhandahålla slutanvändarsupport.

Vem är du?

Du är en ansvarsfull, driftig person som får saker att hända. Du måste ha mycket goda egenskaper i att bemöta människor i alla olika typer av händelser och du upplevs som trygg och pålitlig av kunderna idag.

Du är flexibel, villig att arbeta, vill utvecklas och klarar av många olika arbetsuppgifter samtidigt. Grunden i din person bygger på att du är pålitlig, social, ansvarfull och noggrann.

Vi kan erbjuda dig
Vi vill att du ska få möjligheten att utvecklas, så oavsett den nivå du befinner dig på idag så har du möjligheten att hos oss få ta certifieringar som vi bekostar. Vi vill även att du som centricare ska lära känna de övriga konsulterna, så vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor.

Vi arbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer:
  • Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
  • Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
  • Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
Intervjuer görs löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt.

Tillträde: Snarast
Arbetstid/Varaktighet: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Mikael Fjellström på tfn: 0734-159370 eller mikael.fjellstrom@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Örebro och Karlstad. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på Facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord: IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support tekniker, helpdesk, helpdesktekniker, helpdesk-tekniker, IP-telefoni, IP telefoni, ITIL, konsult, Consultant, data, Jönköping
Jobbfakta
Ort
Jönköping stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

17 dagar sedan

Sista ansökningsdag

21 jan

Om företaget

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 300 anställda i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Centric är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa. På Centric sätter vi alltid människan först, oavsett om det gäller våra kunder, partners eller anställda. Våra anställda gör oss till det vi är och det är de som varje dag gör det lilla extra hos våra kunder. Vi utmanar våra anställda att ständigt utvecklas genom att lära sig nya saker och anta nya spännande utmaningar. Att vara rik på nya erfarenheter är en väg till framgång i arbetslivet. Vi har många spännande uppdrag för dig som vill se dig om. Äventyret väntar på dig som har en positiv inställning till livet. Naturligtvis ger vi dig bra anställningsvillkor också. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. I framtiden jobbar ännu fler i vårt företag. Gör du?