Säljare för Robotservice i Huskvarna

ABB · Försäljning · 11 dec

Om jobbet

Vill du ha ett spännande och omväxlande jobb som säljare där du får möjlighet att ansvara för ABB:s breda utbud av tjänster inom robotservice? På Robotservice i Huskvarna inriktar vi oss på eftermarknaden och ger support till våra kunder genom serviceavtal och tjänster inom uppgradering och optimering för deras ABB-robotar under hela livscykeln. Robotservice är en del av affärsområdet Service på ABB och vi ansvarar för hela den svenska marknaden där vi finns från Malmö i söder till Umeå i norr. Totalt är vi åtta säljare som är utspridda över landet.

Uppgifter
I din roll som säljare på Robotservice får du ett självständigt arbete där du kan kombinera teknik och försäljning. Du kan se fram emot att få representera mycket av den senaste spetstekniken inom området som till exempel uppgraderingstjänsten Connected Services som är vårt bidrag till Industri 4.0. I detta ingår heta områden som Internet of things services och people "IoTsp". Mycket av denna kunskap får du genom interna utbildningar. Det viktigaste är att du har rätt inställning och personlighet för att driva försäljningen framåt.

I ditt ansvar ingår försäljning till kunder inom ett eget distrikt där du skall bearbeta dem, genomföra kundbesök och göra offerter. Kunderna utgörs av en mycket bred grupp av företag - allt från stora globala koncernet till mindre lokala företag. Du säljer framför allt tjänster inom uppgraderingar och serviceavtal som utgör en stor del av våra eftermarknadstjänster. Som säljare blir du även en del av ett mycket sammansvetsat säljteam där samarbete är en viktig komponent. ABB erbjuder också goda karriärmöjligheter för rätt person.

Krav
Vi söker dig som har en förmåga att bygga mycket goda kundrelationer och känner starkt inför den unika möjlighet som säljrollen innebär. Du är bra på att kommunicera och skall kunna hantera olika typer av kunder där du alltid har fokus på satt skapa bästa möjliga kundnytta. Meriterande är även om du har tekniska kunskaper som du kan omsätta i hur teknik kan skapa värde för kunden. Du har goda kunskaper inom Outlook och MS Office. Du talar och skriver god svenska och har inga problem med att använda engelska vid behov.

Övrigt
Rekryterande chef Dag Mannegren, +46 (0)31 339 20 43, svarar gärna på dina frågor.

Fackliga representanter: Sveriges Ingenjörer: Magnus Persson, +46 (0)21-343 343; Unionen: Hanna Norén, +46 (0)21-342 301; Ledarna: Lenny Larsson, +46 (0)21-328 547. Övriga frågor ställs till rekryteringskonsult Therese Ideblad +46 (0)90-17 68 04.

Välkommen med din ansökan senast 11 december 2016. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev och betyg. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Service inom svenska ABB har idag en rikstäckande serviceorganisation med 800 medarbetare på 30 orter. Dessa erbjuder snabb och kvalificerad service. Vår personal medverkar till att optimera anläggningars drift och producerad volym. Detta gör vi bland annat genom uppgraderingar, studier, analyser och utbildning inom våra teknikområden drivsystem, motorer och generatorer, kraft-, robot- och styrsystem. Snabb och korrekt felavhjälpning är grunden för all service, och genom förebyggande underhåll och moderniseringar skapar vi kontroll över både tillgänglighet och driftskostnader.
Jobbfakta
Publicerad

5 dagar sedan

Sista ansökningsdag

11 dec

Om företaget

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för kunder inom energi, industri, transport och infrastruktur. ABB- koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 135 000 medarbetare.