INKÖPARE SÖKES TILL KNAPP AB

Om jobbet

KNAPP går en mycket spännande framtid till mötes. Vi står inför stora utmaningar men också fantastiska möjligheter. Vi ingår i en koncern som arbetar med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vill du vara med och göra skillnad kan detta vara rätt utmaning för dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
  • Löpande dialog med våra leverantörer (leveransbevakning och prisdiskussioner)
  • Strategiskt inköp inklusive avtalsskrivande
  • Avropsinköp
  • Sköta administrationen i Movex
  • Kontakter med inköpsfunktionen hos moderbolaget i Österrike
  • Uppföljning av KPIer
  • Projektkoordinering
Tjänsten är på heltid med placering i Åstorp. Du rapporterar till vår Operation Manager men har också ett nära samarbete med både beredning, planering och produktion. Arbetet är förknippat med en del planerade resor (ca 10 övernattningar per år). Körkort är ett krav.

Kvalifikationer och personlighet
Vi har möjlighet att anpassa tjänsten något beroende på vilken erfarenhet och kompetens du kommer in med. Är du utbildad ingenjör har du något eller några års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete, avrop och leveransbevakning. Saknar du eftergymnasial utbildning är det istället viktigt att du erhållit en gedigen teknisk kompetens genom arbetslivserfarenhet där du arbetat i en teknisk verksamhet och har minst fem års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete, avrop och leveransbevakning. Oavsett erfarenhetsnivå hanterar du Excel utan problem samt talar och skriver svenska såväl som engelska obehindrat. Talar du dessutom tyska obehindrat ses det som ett plus. Erfarenhet av projektarbete liksom lagerlösningar och materialhanteringssystem är meriterande.

Utmärkande för din personlighet är ditt driv och din förmåga att bygga nätverk och skapa långsiktiga affärsrelationer. Du är en duktig och uthållig förhandlare som kan arbeta både enskilt och i grupp. Vidare har du utmärkta projektledaregenskaper och en gedigen teknisk förståelse. Du är också prestigelös och flexibel med förmågan att prioritera mellan parallella operationella uppgifter och projekt.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten.

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 0705-540 342 eller Helena Fransson 0705-540 504, som hjälper oss i detta uppdrag. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:123516/

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!
Jobbfakta
Kontakt

Ring Helena Heijmink, 0705 540 342

Publicerad

1 dagar sedan

Sista ansökningsdag

20 jan

Om företaget

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com