Orderadministratör sökes till AJ Produkter

Om jobbet

AJ Produkter är företaget som via katalog, webb och projekt säljer och levererar varor inom kontors-, lager- och verkstadsinredning med egen design och produktion av möbler, skåp och hyllor. Sedan 1975 har bolaget levererat inredning och produkter till företag, skolor och idrottsanläggningar i Sverige och utomlands. Under åren har AJ Produkter växt till en koncern och finns idag representerade i 19 länder med 26 bolag, varav två egna fabriker. Huvudkontoret är beläget i Halmstad och totalt har AJ koncernen 750 anställda och en omsättning på 1,6 miljarder SEK.

Arbetet hos oss på Palm & Partners ska genomsyras av engagemang, expertis och resultat. Vi erbjuder dig chansen till personligutveckling, ett socialt sammanhang samt en kompetensfördjupning inom en rad olika yrken och branscher. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra medarbetare och kunder. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling.

Självklart är vi ett auktoriserat Bemanningsföretag och vi har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Arbetsbeskrivning
På uppdrag av kund söker vi en orderadministratör för en tjänst i Halmstad. Som orderadministratör kommer du bland annat att arbeta med att kalkylera samt skapa offerter, hantera förfrågningar från kunder, registrera order samt stötta säljkåren med kalkyler och offerter på större projekt. Arbetet innebär mycket registrering och administration samtidigt som du har många kontaktytor internt och externt. Arbetet kan vara intensivt, vilket ställer krav på att du bör kunna hantera en viss form av stress under kortare perioder. Du kommer att ingå i ett team av 4-6 personer.

Tjänsten ger dig en bra möjligt att få arbeta i ett stort och dynamiskt företag som just nu är inne i en expansiv fas där det, för rätt person, finns goda möjligheter till att få vara med och påverka diverse arbetsprocesser.

Erfarenhet
Vi ser helst att du har vana av administrativt arbete sedan tidigare samt har teknisk förståelse.
Meriterande om du har arbetat i affärssystemet Axapta tidigare.

Personliga kvalifikationer
Du bör vara en positiv, driven, flexibel och ansvarstagande person som har lätt för att samarbeta med andra. Det är viktigt att du är strukturerad och ordningsam eftersom arbetet innebär mycket administration.

Lön och anställningsvillkor
Lön enligt avtal.
Provanställning 6 månader med chans till tillsvidareanställning hos företaget.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Startdatum
Enligt överenskommelse.
Jobbfakta

Mejla eller ring Ellinor Dam, 0708-468856

Publicerad

13 dagar sedan

Sista ansökningsdag

7 juli

Om företaget

Palm & Partners är effektiv bemanning och rekrytering grundad på engagemang i hela processen. Engagemang i effektiva lösningar, processer och verktyg, engagemang i varje individs utveckling och alldeles särskilt engagemang i ett långsiktigt resultat för våra kunder. Centralt i våra arbetsprocesser är personalen, vår personal trivs och utvecklas hos oss mer än om man har en traditionell anställning. Det skapar resultat för våra kunder.