Account Manager/ Rekryterare till Maxkompetens internt

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en Account Manager/ Rekryterare till vårt kontor i Halmstad.
I rollen som Account Manager kommer du sälja kvalificerade rekryterings- och bemanningstjänster över hela Halland med kontor i Halmstad.
Du jobbar mot företag och organisationer i många branscher och du kommer i din roll få ta över befintliga kunder, arbeta mot tidigare köpande kunder samt bearbeta nya kunder. Du kommer i din roll att arbeta mot lokala, nationella och internationella aktörer.

Hos oss arbetar vi väldigt nära varandra och kundkontakter är ett naturligt inslag i vår vardag. Som Account Manager är du vårt ansikte utåt mot våra kunder, är oftast den som tar in nya uppdrag till våra konsultchefer och kommer jobba ihop i små team med dessa.

Hos oss vet vi att man som Account Manager inte alltid kommer lyckas upprätta goda affärssamarbeten första veckan men vi vet också att den som har en hög frekvens och gör kundbearbetningsjobbet alltid kommer att lyckas. Även om din plats är på kontoret är det ute hos våra kunder som affärerna görs, varför vi ser att du är mer hos dem än inne på din kontorsplats.

I den andra rollen som Rekryterare kommer du att upprätta kravprofiler, ansvara för annonsering och urval av ansökningar. Du kommer att genomföra intervjuer, göra bedömningar utifrån kravprofiler samt ansvara för referenstagning.

Din profil
Vi söker dig som har en ödmjuk inställning till din omgivning, har ett naturligt förhållningssätt till försäljning/rekrytering och som förstår att resultat kommer om man håller uppe en hög frekvens av kund & kandidatbearbetning. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från branschen eller av tjänsteförsäljning, men det är inget krav. Vi tror mycket på att duktiga personer som får rätt förutsättningar kommer att lyckas. Därför är din personlighet, professionella mognadsnivå och uthållighet viktiga i denna rekrytering.

Vi ser gärna att du trivs med att arbeta i en händelserik miljö och har ett stort intresse för bemanning och rekrytering. Du kommer att arbeta med både yrkesarbetaravtal och tjänstemannaavtal, därför är det meriterande om du har kännedom kring Bemanningsavtalet för såväl tjänstemän som yrkesarbetare.

Vi vill också gärna ha en ny kollega som bidrar med sig själv på kontoret, får oss andra att bli bättre och som tillsammans med oss tar vårt kontor till ännu bättre resultat. Du erbjuds friskvårdsbidrag, generöst antal semesterdagar, dator, telefon, tillgång till poolbil, kontorsplats på Maxkompetens kontor i Trade Center i Halmstad, individuell karriärsplan och uppföljning samt stor frihet under ansvar.

Du kommer tillhöra en koncern som funnits sedan 2003 och som gjorde sitt bästa år någonsin förra året och som dessutom köpte två nya bolag. Maxkompetens är inne på en mycket spännande och framgångsrik resa och vi bygger vår gemensamma framgång tillsammans med alla oss som jobbar här.

Om du känner att du vill bidra till vår framgång så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Start: Omgående.
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 mån.

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
Jobbfakta
Ort
Halmstad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Försäljning
HR & Personal
Underkategori
Rekrytering
Kontakt

Mejla eller ring Christoffer Petren, 073-436 81 11

Publicerad

10 dagar sedan

Sista ansökningsdag

12 jan

Om företaget

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.