Teknisk Innesäljare

Om jobbet

Teknisk Innesäljare / Orderadministratör

Placering i Göteborg

Vill Du bli en viktig pusselbit i ett framgångsrikt företag med tillväxtambitioner?

Rollen som Innesäljare/Orderadministratör hos Fagerberg
  • nyckelroll i det administrativa arbetet kring bolagets orderhantering.
  • ansvar för att supporta bolagets säljare på fältet genom att leverera prisuppgifter, anbud, leveranstider till kunder och koordinera och registrera inkommande orders.
  • kundkontakten och inkommande orders sker per mail och telefon, och du administrerar och registrerar ditt arbete i ett internt order- och affärssystem samt skickar beställningar till leverantörer.
  • rollen är service- och lösningsorienterad och du agerar som spindeln i nätet när du skapar såväl administrativa som logiska lösningar.
  • du blir en viktig del av försäljningsteamet och stämmer löpande av varusortiment och lagernivå med säljarna och inköpsavdelningen så att de överensstämmer med marknadens behov.
Vi söker dig som är
  • driven, strukturerad och serviceminded
  • självgående och har förmåga att fatta beslut samt är ansvarstagande i både serviceriktade och administrativa arbetsuppgifter
  • intresserad av teknik och mekaniska lösningar, såväl som att skapa nya affärsmöjligheter
  • målinriktad och drivs både av dina egna och ditt teams prestationer
  • engagerad och tar ansvar för det som behövs göras oberoende av uppgiftens storlek
  • orädd i nya relationer och du kommunicerar naturligt med kontaktpersoner på olika befattningsnivåer
Vi ser att du har ett par års arbetserfarenhet och gärna kommer från en liknande bransch eller att du arbetat i en industriell miljö. Det är positivt om du har en utbildning inom teknik, men det viktigaste är att du har affärsförståelse och ett ekonomiskt helhetstänk. Att du hanterar både engelska och svenska obehindrat i tal och skrift är för denna roll ett krav.

Fagerberg erbjuder
Fagerberg ger dig möjligheten att arbeta i en nyckelroll och på sikt utvecklas såväl personligt som professionellt. Du kommer arbeta heltid måndag till fredag med bra fastlön. Utöver detta erbjuder Fagerberg alltid sina anställda goda förmåner.

Kontakt
Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta Säljpoolens rekryteringskonsult Camilla Jacobsson 031-704 51 79.Urval görs löpande och vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!
Gustaf Fagerberg bedriver försäljning och av produkter och service för styrning, reglering och mätning av flöden inom svensk processindustri. Företaget representerar en rad världsledande varumärken inom affärsområdena industriventiler och mätinstrument. Ett stort lager och en kundanpassningsverkstad är viktiga mervärden. Vi drivs av att vara den optimala vägen för våra tillverkare att nå den svenska industrimarknaden, vi har passion för konsultativ försäljning och strävar efter långsiktighet och ett gott samarbete både internt och externt. Företaget omsätter ca 250 mkr med 55 personer anställda. Huvudkontoret finns i Göteborg. Våra försäljningsingenjörer som befinner sig på annan ort utgår från hemma kontor. Sökord: Säljare, Försäljning, Innesäljare, Sales, Service
Jobbfakta
Ort
Göteborgs stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Telefonförsäljare
Publicerad

37 dagar sedan

Sista ansökningsdag

18 dec

Om företaget

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!