Swisslog söker en Försäljningschef till Göteborg

AddSell · Försäljning · 16 jan

Om jobbet

Swisslog designar, utvecklar och levererar marknadens bästa automationslösningar till framsynta sjukhus, lager- och distributionscentraler. Vi erbjuder integrerade system och tjänster från en enda källa - från rådgivning och design till implementering och livslång kundservice. Bakom företagets succé finns ca 2 500 anställda runt om i världen som hjälper kunder i mer än 50 länder.
Huvudkontoret finns i Buchs/Aarau, Schweiz. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med ca 350 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Besök oss gärna på www.swisslog.com/wds_sverige
Swisslog är en del av KUKA-gruppen, en ledande global leverantör av intelligenta automationslösningar. www.kuka.com

Vi söker nu

Försäljningschef till Göteborg

Vi söker en person som kommer att ha huvudansvaret för försäljningen i Sverige och Danmark. Som säljchef på Swisslog kommer du att vara ansvarig för säljteamets utveckling men också driva egna säljprojekt. Tjänsten innefattar eget kund- och säljansvar med egen budget. Du rapporterar till VD och sitter i ledningsgruppen.

Huvudsakliga ansvarsområden
Du ansvarar för att teamet driver försäljningen och du kommer att leda säljmöten och säljaktiviteter. Du sätter och följer upp mål för säljarna och har personal och budgetansvar. Du kommer att arbeta nära VD och HR chef. Du kommer också att aktivt arbeta med och bearbeta såväl nya som befintliga kunder inom Sverige och Danmark. Bearbetningen sker via kundbesök, mässor, kundseminarium och kundevent. Till ditt förfogande finns en kunnig organisation som stöttar dig i ditt arbete.

Profil
Du är en ledare i dess rätta bemärkelse och hanterar människor på olika nivåer och med olika bakgrund. Du leder genom andra och får därmed människor att utvecklas och skapar förutsättningar för att de levererar bra resultat. Du har stor förståelse för människors olika personligheter och kompetenser och ser till att de används på bästa sätt både för individen och företaget i stort.

Du för Swisslogs värderingar vidare i organisationen och ut till kunder.
Då Swisslogs affärer och projekt är komplexa, lösningsorienterade och relativt långa är det viktigt att vara uthållig och förstå affärsprocessens alla steg.

Vi prioriterar följande erfarenheter och egenskaper:
  • Ledaregenskaper
  • Förmåga att finna nya affärer/kunder samt att driva långa och komplexa säljprocesser
  • Har stor förståelse för kundens affärer och utmaningar
  • Duktig på att presentera tekniska lösningar från ett affärsmässigt perspektiv
  • Erfarenhet av säljledning och lösningsförsäljning
  • Teknisk förståelse och intresse gärna inom logistik eller automation
  • Förmåga att kommunicera på flera nivåer hos kunder och internt
  • Erfarenhet av förhandling och ekonomisk argumentation samt av att sluta avtal
  • Dokumenterat goda försäljningsresultat
  • Behärskar engelska i tal och skrift
Vi erbjuder ett utvecklande och intressant arbete i ett av de marknadsledande bolagen i branschen med ambitiösa tillväxtmål och med starka och långa relationer till sina kunder.
Det är viktigt för Swisslog att ha medarbetare som trivs och presterar bra och därför erbjuds kunskapsmässig och personlig vidareutveckling och tjänsten erbjuder goda utrymmen för egen handlingskraft inom givna ramar. Du kommer att utgå från kontoret i Partille.

I denna rekrytering samarbetar vi med AddSell Rekrytering.
För mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Örtendahl på 0709-95 23 20

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Publicerad

20 dagar sedan

Sista ansökningsdag

16 jan

Om företaget

Vi hittar, identifierar och säkerställer att rätt kandidat hamnar på rätt plats!