Relationsskapande säljare

Teknotrans · Försäljning · 10 dec

Om jobbet

Om företaget

Teknotrans AB är en ledande översättningsbyrå med fokus på de senaste trenderna inom vårt affärsområde. Vi är specialister på översättningar inom framförallt teknik, ekonomi, data och marknadsföring. Våra kunder innefattas av multinationella industrikoncerner, privata bolag, språkföretag samt myndigheter och organisationer framförallt i Sverige men även globalt. Med 45 år i branschen i kombination med den senaste tekniken upplever vi nu en stor tillväxt på framförallt den svenska marknaden men också internationellt.

Arbetsuppgifter

Har du erfarenhet av en säljande roll och vill vara del av en spännande expansionsfas där du är en viktig del i utvecklingen? Du kommer att erbjudas stor variation och goda utvecklingsmöjligheter!

Just nu söker vi en relationssökande Account Manager till vår kund Teknotrans AB för direkt anställning hos dem. Du erbjuds en mycket attraktiv roll där allt redan är förberett och uppbyggt för att lyckas, då du huvudsakligen kommer att arbeta med befintliga kunder som du kommer att förvalta och utveckla vidare. I din roll kommer du också att fortsätta att bygga upp din kundportfölj och arbeta för expandering av Teknotrans AB närvaro framför allt i Sverige.

Du kommer att arbeta i en säljgrupp, med mycket eget ansvar och frihet att styra och planera ditt dagliga arbete. Du kommer självklart få den utbildning och det stöd du behöver för att lyckas, samtidigt som vi välkomnar att du kommer med egna idéer, planer och marknadsstrategier. Ditt primära mål är att förvalta och expandera vår närvaro lokalt, men det finns också möjligheter att bygga upp nya marknader, där du kan bidra till bolagets affärsutveckling internationellt sett och då framför allt inom EU och i USA. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg och resor till andra orter ingår också i arbetet.

Din bakgrund

Du har tre till fem års erfarenhet av en säljande roll sedan tidigare med god vana av att hantera förhandlingar och upphandlingar. Vidare har du också erfarenhet från att bygga upp och bibehålla goda kundrelationer. I övrigt önskas följande grundkvalifikationer:
  • Ekonomisk utbildning och/eller marknadsutbildning
  • Erfarenhet att bygga upp kundrelationer
  • Erfarenhet av försäljning B2B
  • Förhandlingsvana
  • Körkort B
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Ytterligare språkkunskaper är mycket meriterande
  • Erfarenhet av branschen eller närliggande branscher såsom tryckeri, reklam, utbildning, dokumentation och/eller tjänsteförsäljning är också meriterande
Personliga egenskaper

Som person är du social och mån om att skapa goda relationer med kunder, kollegor och leverantörer. Du är van vid att arbeta självgående och har ett flexibelt och lösningsfokuserat sätt att bemöta din arbetsdag. I övrigt är du serviceinriktad och van vid att prioritera och arbeta effektivt.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.
Jobbfakta

Ring Sally Alverstrand, 0722-541610

Publicerad

8 dagar sedan

Sista ansökningsdag

10 dec

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.