MODIS Göteborg söker en Business Manager till nysatsning!

Om jobbet

Nu byter Adecco IT och Ajilon Consultants namn till MODIS. MODIS är ett av Adeccokoncernens internationella varumärken för konsultverksamhet inom IT och Teknik. Företaget har arbetat med ledande företag i USA och Europa i över 40 år. MODIS representeras av över 80 kontor i USA, Kanada, Italien, Belgien, England, Frankrike, Polen, Norge och nu snart Sverige.

Vår uppgift i MODIS är att ha kontroll över de resurser som finns på marknaden - de bästa resurserna. Då kommer vi också att veta när de bästa resurserna är tillgängliga för nya utmaningar. Vi kan då koppla ihop de bästa resurserna med intressanta och utvecklande uppdrag hos våra kunder. Detta gör oss till den bästa one stop shop inom ledande IT-kompetens.

Arbetsbeskrivning
Med anledning av vår nysatsning behöver vi utöka vår grupp i Göteborg med en Business Manager som kommer att arbeta med vår konsultverksamhet. En Business Manager som vill vara med från början med att bygga upp vår konsultverksamhet inom MODIS. Vår grupp består idag av ett trevligt gäng med mycket energi och passion för det vi gör, en grupp som vill ha roligt på jobbet. Vi har erfarenhet inom försäljning, ledarskap, IT/Teknik samt HR och söker nu någon med erfarenhet inom IT och Teknik med sociala nätverk främst inom systemutveckling, test och projektledning. Den gemensamma nämnaren för oss är att vi brinner för att hitta rätt kompetens till våra kunder, att göra bra affärer samt öka vår kundstock. Som Business Manager är du ansvarig för hela rekryteringsprocessen, som kravprofilstagning hos kund, annonsering, urval av kandidater, djupintervjuer, referenstagning, personbedömning samt löpande kontakt med kund och kandidat. Du kommer även att ha personalansvar för en grupp konsulter som du leder och karriärcoachar. Till en början kommer du ansvara för ett antal redan anställda konsulter men din uppgift är att se till att ditt team växer. Du har därmed ett säljansvar där det både handlar om merförsäljning hos befintlig kund samt nykundsbearbetning.

Bakgrund
Vi söker dig som motiveras av att vara med i vår nysatsning och som har en passion för det du gör. Du har akademisk utbildning eller motsvarande med ett nätverk av kontakter inom IT och Teknik samt har vana av att bygga nätverk och searcha. Vidare har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och/ eller har arbetat i en utpräglad säljorganisation. Erfarenhet av personalansvar är en merit. B-körkort erfordras för tjänsten.

Egenskaper
För att trivas i rollen som Business Manager krävs det att du har ett starkt driv, god samarbets- och initiativförmåga samt känner dig trygg att fatta snabba beslut. Du är duktig på att prioritera och du har en förmåga att hitta kreativa lösningar i olika situationer. Vidare har du ett stort intresse av försäljning och av att göra affärer. Som person är du optimistisk och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har ett högt engagemang och en stark drivkraft samt en förmåga att stimulera och motivera andra i din omgivning. Att du även tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet ser vi som en självklarhet.

Är du intresserad?
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kontorschef Martin Barle 031-720 72 11.

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta

Ring Martin Barle, 031-7207211

Publicerad

6 dagar sedan

Sista ansökningsdag

31 dec

Om företaget

Ajilon Consultants levererar värde utifrån en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT-konsult- och specialistmarknaden. Vi utför headhunt, rekryterar och tillhandahåller konsulter inom områden som systemutveckling, testning, infrastruktur, informationssäkerhet, projektledning, kravhantering och mobila applikationer.