Kommunikatör till SBT Construction AB

Om jobbet

Till SBT Construction AB i Göteborg söker dig som vill jobba med intern och extern kommunikation, kan SEO och gillar administration!

Som kommunikatör på SBT blir du en viktig tillgång där du får möjlighet att bygga upp rollen och stötta företaget på bästa sätt inom kommunikation, administration och säljsupport. Vill du hjälpa företaget som specialdesignar och bygger snygga vindsvåningar att synas och höras mer? Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du kommer att få arbeta i ett kraftigt växande företag som har en egen nisch på marknaden. SBT är ett familjevänligt och enat företag där det finns möjlighet att anpassa rollen efter dina kompetenser och styrkor.

Dina framtida arbetsuppgifter

Du kommer att ha en bred roll där fokus ligger på intern och extern kommunikation samt administration och säljsupport. Rollen är ny på företaget där du får möjlighet att skapa strukturer och processer för tjänsten.
  • Skapa, justera och uppdatera marknadsföringsmaterial
  • Analys och uppföljning av resultat från marknadsföringsaktiviteter
  • Optimera material för SEO och SEM
  • Stötta säljavdelningen med administration, prospekteringslistor och säljmaterial
  • Bevaka företagets position på marknaden
  • Assistera företaget i andra förekommande administrativa sysslor
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer att sitta i SBTs nyrenoverade lokaler vid Packhuskajen med utsikt över Göteborg. Idag är det 11 personer som jobbar på kontoret. Tjänsten är på dagtid och heltid. Du kommer initialt att vara anställd på TNG och jobba som konsult hos SBT, för rätt person finns goda möjligheter att på sikt bli anställd hos SBT.

VEM ÄR DU?

Som kommunikatör måste du ha en relevant eftergymnasial utbildning eller skaffat dig motsvarande kompetens från tidigare jobb. Vi vill att du har tidigare arbetslivserfarenhet från serviceyrken, där du skaffat dig ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt, för att kunna stötta dina kollegor och organisation på bästa sätt i jobbet som kommunikatör och säljsupport. Du arbetar kreativt, strukturerat och strategiskt för att hitta de bästa lösningarna.

Rollen kräver goda kunskaper om sökmotorsmarknadsföring (SEM) och sökmotorsoptimering (SEO), samt vana av Officepaketet och Adobe-paketet, främst InDesign och Photoshop. Goda kunskaper i både svenska och engelska är viktigt för att kunna samarbeta med kollegor och producera material för både Sverige och internationellt.

INTRESSERAD?

Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Jobbfakta

Ring Liza Andersson, 031-7612223

Publicerad

20 dagar sedan

Sista ansökningsdag

20 dec

Om företaget

TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag som rekryterar fördomsfritt. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och jobbsökare samt bidrar till mångfald och en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och vi växer snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.