IT Supporttekniker

Om jobbet

IT Supporttekniker med fokus på service och problemlösning

Vi söker dig som brinner lika mycket för service, som för teknisk problemlösning till rollen som supporttekniker. Här får du möjlighet att hjälpa dina kollegor med IT-relaterade problem och vara en viktig kugge för avdelningen. Detta är en långsiktig tjänst om minst 1 år. Låter det lockande? Missa då inte chansen till en spännande utmaning, sök redan idag!

Tjänsten
Vi jobbar i Movex-miljö och du kommer att stödja våra användare med processförbättringar, vara behjälplig med olika förfrågningar, utredningar, felsökning och testning. Du blir också lösningsansvarig för integrationer mellan affärssystemet Movex och andra IT-lösningar samt driftansvarig för operativsystemet AS400. I tjänsten rapporterar du till ekonomichefen och är placerad i Göteborg.

Din profil
Som person är du lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och vill ständigt lära dig nya delar och vill utvecklas. För att lyckas i rollen krävs en förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt samt ha en god samarbetsförmåga. Då administration och dokumentation ingår i tjänsten är det viktigt att du trivs när det är ordning och reda. Vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö med trevliga arbetskollegor och det vill vi också att du ska göra.

Krav
Du har minst ett par års erfarenhet av kund- och supportkontakt och har goda kunskaper inom modulerna i Movex såsom logistik, inköp, ekonomi och tillverkning. Det är meriterande om du arbetat med EDI, Icore. Du behärskar engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder dig
Anställning i ett stabilt och marknadsledande företag, en trevlig arbetsmiljö och fantastiska kollegor. Det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget. Självklart ser vi till att du får en professionell introduktion.

Ansökan
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Lindström, ERP Manager på 031-722 57 45 eller 0736-40 77 49. Din ansökan, CV och personliga brev vill vi ha senast söndagen den 11 december 2016.

Välkommen med din ansökan!

Berendsen Sourcing är ett företag inom Berendsen-koncernen som utvecklar och försörjer marknadsbolagen med yrkeskläder. Vi produktutvecklar, producerar och distribuerar samt ger service inom ett brett produktsegment innehållandes allt från t-shirts till flamskyddskläder. Berendsen Sourcing omsätter ca 250 MSEK. Huvudkontoret finns i Hisingsbacka med ca 35 medarbetare. Produktionen är förlagd till Asien och Baltikum.
Jobbfakta
Ort
Göteborgs stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Publicerad

20 dagar sedan

Sista ansökningsdag

11 dec

Om företaget

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!