Inköpare med ansvar för IT -inköp till Automotiveindustrin!

Om jobbet

Är du en erfaren inköpare med god förhandlingsvana? Har du tidigare erfarenhet avtalshantering? Har du också ett högt affärsfokus och vill du arbeta i en internationell miljö inom Automotiveindustrin? Då skall du se hit!

Om tjänsten dig
Enheten Indirekt Inköp- IT ansvar för att serva den globala IT avdelningen inom koncernen med relevanta sourcing aktiviteter, förhandlingar, leverantörs- marknads- och kostnadsanalyser, kontraktshantering likväl som styrning av befintliga och potentiella leverantörer. Den generella uppgiften som stabsfunktion är att stötta, men också utmana i syfte att förbättra det sätt IT stöder de övergripande målen för koncernen.

Som inköpare kommer du att utgöra en viktigt roll i säkerställandet av nära relationer med organisationens intressenter och leverantörer med syftet att skapa det bästa värde för koncernen. Teamet består av 11 inköpare och contract managers som arbetar i nära samarbete med ansvar för att köpa IT tjänster, mjukvara och hårdvara för EMEA.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar:
  • Granska inköpsrekvisitioner och lägga order
  • Driva kommersiella och kontraktsförhandlingar med globala leverantörer inom IT området, så som projektutvecklingstjänster, support- & underhållstjänster samt infrastrukturtjänster med mera.
  • Vara verksamhetens kontakt mot IT leverantörer i kring kommersiella samt kontraktsförhandlingar och diskussioner.
  • Stötta IT med professionell kunskap, erfarenhet och kompetens i hur man erhåller bästa möjliga sourcing lösning
  • Förbereda och genomföra RFI och RFQ i nära samarbete med IT intressenter och strategiska inköpare
  • Ta fram konstandsbesparingsmöjligheter och driva initiativ i samarbete med inköpschefer, strategiska inköpare och övriga intressenter.
  • Genomföra och stötta kring marknads-, leverantörs- och kostnadsanalyser
I din roll som inköpare kommer du att arbeta i nära samarbete med strategiska inköpare, inköpschefer och övriga intressenter för att säkerställa inriktningen av IT sourcing strategin.

Om dig
Du som har en ekonomisk eller tekniska examen ifrån universitets- eller högskolestudier samt har erfarenhet av inköpsprocesser, kommer att ha goda förutsättningar för att axla rollen. Har du också erfarenhet utav liknande ansvarsområde ifrån Automotiveindustrin och/eller inom globala tjänsteområdet, så kommer du att snabb sätta dig in i din nya roll. Har du också specifikt erfarenehet av inköp av IT tjänster är detta högt meriterande. Du har också tidigare god och dokumenterad erfarenhet av att driva förhandlingar inom området, med god förståelse för juridiska aspekter i kontraktshanteringen. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

Viktigt för tjänsten är:
  • Erfarenhet utav inköpsprocesser
  • God och dokumenterad erfarenhet utav förhandling
  • Behärskar det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift
Som person har du ett högt kundfokus med gott affärsmannaskap. Du har en god förmåga att engagera och inspirera andra människor. Har du också en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa starka relationer internt såväl som externt, så kan du vara rätt person för den här tjänsten!

Stor viktigt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som senior inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att pågå fram till april. För rätt person kan det kanske komma att finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Kontakt

Ring Caroline Carlsson, 031-725 45 39

Publicerad

2 dagar sedan

Sista ansökningsdag

9 dec

Om företaget

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.