Ekonomiassistent ca 50% till spelutvecklingsföretaget MindArk!

Adecco Sweden AB · Ekonomi · 19 dec

Om jobbet

Är du en flexibel och prestigelös ekonomiassistent som är på jakt efter ett spännande uppdrag på deltid? Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och vill arbeta mitt i centrala Göteborg? Vi på Adecco Finance & Legal har tjänsten för dig!

Om tjänsten
MindArk, "The Virtual Reality Company", utvecklar plattformen Entropia Universe. Entropia Universe är en virtuell miljö med en unik, integrerad "Real Cash Economy" och hänförande grafik. MindArk är ett effektivt och innovativt företag med över 10 års erfarenhet av att utveckla och driva ett unikt och komplext virtuellt universum. Arbetsmiljön är öppen och kreativ, med direkt samarbete med företagets grundare och huvudägare, så den långsiktiga visionen för bolaget är aldrig långt borta. Det finns för närvarande flera aktiva unika planeter i Entropia Universe, utvecklade av Planet Partners från Nordamerika, Asien och Mellanöstern. Entropia Universe har över en miljon registrerade konton och över $400 miljoner dollar per år i användare till användare transaktioner. Vårt team gör mer än att bara leverera programversionerna; vi bygger ett dynamisk, levande universum.

I din roll som ekonomiassistent hos MindArk PE kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara:
  • Löpande bokföring
  • Registrering av leverantörsfakturor
  • Sköta utbetalningar
Du hanterar fakturor och manuella bankutbetalningar i olika valutor, och eftersom företaget är litet får du hoppa in där behov finns och t.ex. svara i telefon eller hantera post. Vidare kan du även få vara behjälplig med administration och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.

MindArk PE har ca 40 anställda och är belägna mitt på Järntorget i Göteborg. Uppdraget startar den 25/1 2017 och beräknas inledningsvis att pågå till augusti 2017, men kan bli längre. Arbetets omfattning är på ca 50 %, med flexibelt upplägg.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och känner dig bekväm med liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Du har några års vana av att hantera bokföring, betalningar och har gärna kommit i kontakt med olika utländska valutor.

Viktigt för tjänsten är:
  • erfarenhet som ekonomiassistent
  • goda kunskaper i Officepaketet, inklusive Excel, samt i övrigt god datavana
  • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Har du erfarenhet av betalningssystem och kreditkortsbetalningar är det ett plus men inget krav. På kontoret finns flera härliga hundar så vi tror att du som söker inte är hundrädd eller allergisk utan tvärtom tycker att det är trevligt med lite sällskap. För tjänsten är det viktigt att vara noggrann och pålitlig, men också att du trivs i en prestigelös miljö med familjär stämning. Om du kan bidra med positiv energi och har ett serviceinriktat sätt där du ser vad som behöver göras och kan hjälpa till där behov finns är du den vi söker!

Om anställningen
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

MindArk PE har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnea Chertudi på 031-725 45 18.

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Göteborgs stad
Anställning
Deltid
Projekt- / Visstidsanställd
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Kontakt

Ring Linnea Chertudi, 031-725 45 18

Publicerad

7 dagar sedan

Sista ansökningsdag

19 dec

Om företaget

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.