Det går bra för Techship - är du deras nya medarbetare?

Om jobbet

Har du ett intresse för trådlös teknik och vill arbeta i en dynamisk och kommunikativ roll på ett företag i en snabbt växande bransch? Kanske är du systemvetare och vill arbeta kombinerat med både teknik och sälj? Kanske har du läst en utbildning i försäljning och har ett tekniskt intresse? Nu har du chansen att bli en del av Techships försäljningsavdelning. Juliette som är senast in i gruppen lyfter den härliga "teamspiriten" som en av anledningarna till att hon trivs på jobbet. På Techship får du möjlighet att arbeta med stora leverantörer och kunder tillsammans med rutinerade säljare. Techship har blivit utsedd till Gasell 2016" av Dagens industri som uppmärksammar Sveriges snabbast växande bolag. Vill du hoppa på denna möjlighet sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Techships räkning en kundsupport/innesäljare med teknikintresse till deras försäljningsavdelning. Företaget arbetar i de snabbt växande branscherna IoT och M2M och har på kort tid blivit en ledande distributör av komponenter och supporttjänster på marknaden för trådlös kommunikation. Idag arbetar fyra internationella säljare med kunder runt om Europa och avdelningen behöver nu ytterligare stöttning då kunderna ökar i antal. Du kommer som en av flera uppgifter att kommunicera med kunderna och svara på deras frågor, stötta säljteamet med försäljningsfrågor och hantera övriga administrativa uppgifter.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Techships önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Techship.

Arbetsuppgifter

Som kundsupport/innesäljare kommer du arbeta i en internationell miljö där vardagen involverar arbete med sälj och teknik av mycket välkända varumärken. Till en början kommer du att lära känna produkterna som företaget arbetar med och arbeta med registreringar från kunder, både via telefon och via webben men främst kommer kommunikationen ske via mejl.

Du kommer till exempel att:
  • Arbeta med förfrågningar från kunder gällande order, sortiment, produkter och kundregistrering
  • Ha hand om godkännande och uppföljning av weborder och förfrågningar från kunder
  • Informera och rekommendera produkter utifrån kunders behov och även ge egna förslag för att öka försäljningen
  • Uppdatera kundinformation i Techships affärssystem
  • Arbeta med viss kundanalys
  • Hantera returer i samarbete med lager och teknisk support
Du kommer växa in i rollen som kundsupport/innesäljare och få möjlighet att ordentligt sätta dig in i och lära dig företagets produkter. Tillsammans med försäljningsansvarig kommer du att få möjlighet att utforma din roll och på sikt finns det stora utvecklingsmöjligheter internt på företaget.

Vi söker dig som
  • Har en vilja att sätta dig in i tekniken i Techships produkter
  • Mycket goda kunskaper i engelska skriftligt och muntligt och goda kunskaper i svenska
  • Har god datavana och erfarenhet av Affärs- och CRM-system, med fördel Dynamics Navision som Techship använder sig av
  • Har tidigare erfarenhet från något service, sälj- eller kundsupportyrke
Det är meriterande men inget krav om du:
  • Har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, teknik eller IT
  • Talar Tyska, Spanska eller Italienska
Vi ser att du som person är driven, tar egna initiativ och besitter en god problemlösningsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi att du är uppmärksam på detaljer i arbetet och att du är noggrann i dina uppgifter. Du har en förmåga att fokusera på ditt mål och arbetar effektivt även i motgång. Vidare är du en person som utstrålar trygghet och har en god självinsikt. Du trivs att arbeta i ett team där ni tillsammans arbetar mot gemensamma mål och du känner dig trygg i din sociala och kommunikativa förmåga.

Övrig information
  • Start: Kvartal ett 2017
  • Omfattning: Heltid, 8-17, tillsvidare
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Placering: Mölndal, Krokslätts fabriker
  • Ansvarig rekryterare: Josefine Skagert
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Skydd för den personliga integriteten
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Jobbfakta
Ort
Mölndal
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Försäljning
Publicerad

6 dagar sedan

Sista ansökningsdag

29 jan

Om företaget

Techship är ett företag som jobbar med försäljning till industrikunder i hela världen. Företaget är en av de ledande distributörerna av komponenter och supporttjänster inom marknaden för trådlös kommunikation. Marknaden för uppkopplade produkter växer kraftigt och Techship har kunder inom många olika branscher. Idag arbetar företaget med leverantörer såsom Huawei, ZTE och Ericsson. Bolaget har gått från noll till närmare 60 miljoner i omsättning sedan starten 2009. Techship sitter idag i lokaler vid Krokslätt i Mölndal