Assistent sökes inom order-

Framtiden · Administration · 12 dec

Om jobbet

Brinner du för service och vill arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då är detta rätt tjänst för dig. Sök redan idag, då urvalet för tjänsten sker löpande.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som assistent kommer du att ansvara för hanteringen av inkommande samtal, förfrågningar och ordrar via telefon och mail, samt administrationen kring detta. Du supportrar bland annat kunder, distributörer samt transportörer med frågor om prisuppgifter, prover och lagerstatus. Du stöttare också säljarna i diverse frågor. I ditt jobb som assistent kommer du ha internationell kontakt med kollegor från olika delar i världen. Arbetet kan komma att innebära att du får hjälpa till där det behövs och du kommer även att få ta del av andra aktiviteter.

Du kommer att:
  • hantera samtal, förfrågningar samt ordrar via mail och telefon
  • sköta det administrativa
  • supporta kunder, distributörer och transportörer
  • besvara frågor kring prisuppgifter, prover och lagerstatus
  • stötta upp säljarna
Din profil

I rollen som assistent krävs det att du har goda kunskaper i Officepaketet samt kan svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet från tidigare kundservicearbeten eller orderhantering är det meriterande.

För att lyckas i rollen som assistent bör du vara självgående, strukturerad och noggrann då du har ett eget ansvarsområde med varierande arbetsuppgifter. Då det är en mindre verksamhet är det viktigt att du förstår vikten av ett gott internt samarbete och har en öppen samt positiv grundsyn.

Du kommer arbeta med support mot olika delar i verksamheten och därför är det viktigt att du har en hög servicekänsla. Viktigt för rollen som assistent är flexibilitet och att du stundtals kan hantera stressiga situationer.

Skallkrav:
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:

- Erfarenhet av kundservicearbeten eller orderhantering

Villkor

Start: Januari
Arbetstider: 08-17
Omfattning: Heltid
Ort: Göteborg

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Jobbfakta
Ort
Göteborgs stad
Anställning
Heltid
Tillsvidareanställd
Yrkesområde
Administration
Underkategori
Assistent
Kontakt

Ring Elin Ylander, 0735168980

Publicerad

8 dagar sedan

Sista ansökningsdag

12 dec

Om företaget

Vår kund är ett välkänt företag världen över inom teknisk textilindustri och är riktmärket för utomhustyger. De arbetar med lösningar för solskydd, utomhusmiljöer, heminredning och båtutrustning. Vår kunds syfte är att förbättra människors livsmiljö i deras hem men också på arbetet. De sitter i fräscha lokaler beläget i västra Göteborg. Vår kund har stor gemenskap och visar tillit till sina medarbetare. Du arbetar i en attraktiv miljö med spännande produkter i ett bolag med stor fokus på kvalitet och service.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.