Administrativ assistent sökes till telecom-företag!

Om jobbet

Har du erfarenhet av administration och vill jobba deltid i Göteborg? Då har Adecco uppdraget för dig!

Vår kund är ett ledande internationellt telecom- och IT-företag som erbjuder anpassade lösningar till både privatpersoner och företag världen över. Företaget har kontor och forskningsanläggningar i 100 länder.

Hur ser din arbetsdag ut? Förutom att ta emot besökare till företaget kommer du att stötta HR- och IT avdelningen med olika administrativa uppgifter. Bland annat administrerar och utvecklar du avdelningens användning av intranätet samt stödjer chefen med omvärldsbevakning. Du hanterar beställningar av exempelvis kontorsmaterial, bokar affärsresor och konferenser samt ser till den dagliga driften på kontoret.

Detta innebär att du kommer få en variad arbetsvardag som ger dig erfarenhet av administration inom en bredd av olika områden.


Vem trivs här?


Du som studerar och vill arbeta extra eller av annan anledning letar efter ett arbete på 50 % och vill arbeta förmiddagar Måndag-Fredag. Har du erfarenhet av administration eller någon supportfunktion kommer du att ha en god grund att stå på. Om du även är flexibel, prestigelös, kreativ och problemlösande har du de egenskaper som efterfrågas för tjänsten!


Vad erbjuder vi?


Ett spännande och varierande uppdrag hos vår kund i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Inledningsvis är uppdraget på 6 månader med god chans till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB. Du blir sedan anställd när behov uppkommer och du accepterar anställningserbjudandet.
Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden.
Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal


Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Therese Almqvist på tel: 031- 725 45 51.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!
Jobbfakta
Kontakt

Ring Therese Almqvist, 031-7254551

Publicerad

14 dagar sedan

Sista ansökningsdag

12 dec

Om företaget

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.